Fenan’do perdona… dio no!

Take what you need / Forgiveness

20 thoughts on “Fenan’do perdona… dio no!

  1. Om det stod ”Gud förlåter dig inte” förut, så borde det stå ”Fenan förlåter dig inte” nu.

  2. Nej, du har ändrat mer. Gud förlåter MIG inte eller Gud förlåter.. jag vill inte (Dio perdona ..io no). Stod det igår? Google översätt ett nötskal. Nu står det Fenen’gud förlåter inte eller Fenan förlåter..Gud inte. Är jag i närheten?

  3. Tjena igen Aino
    Jävligt nära asså!
    Bättre lycka nästa gång :)
    Det enda som fattas är den spa… NEEEJ, DU ÄR JU PRICK PÅT!!
    Jag tyckte att du hade glömt bort den spanska dialekten i ”Fenan” :)
    Men då upptäckte jag på att du hade översatt ALLT till svenska, tänk va länge jag hade fått stått i hörnet med dumstruten på och skämts om jag hade gett dig ett minuspoäng för det!

    Jag tyckte att lappens verkliga betydelse var lite för stor & viktig för att jag skulle förgöra den men nån töntig pubertal bildtext. Så jag luskade runt på förlåtelse och torkade dit på God forgives – I don’t, fast jag hade vett att översätta texten iaf! Men idag kände jag att det var så fel fel fel, dom hatar ju bara idag. Jag förlåter ju sååååå mycket mer än kyrkan, dom jävlarna förlåter ju bara övergrepp på barn. Faan nu blev jag arg ochså. Måste sluta. Nu direkt.

  4. Vad ska jag säga.. inget gör en så motiverad att lägga ner sig i annat, som ett matteprov om 4 timmar.

    Barnövergrepp vs Homobröllop 1-0; för att övergrepp på barn är så mycket mer naturligt!

  5. Tje Aino
    Hur gick provet?
    Barnövergrepp vs Kvinnliga präster 1-0; kvinnan finns ju bara till för att föda nya barn som ska ersätta dom som blivit för gamla.

  6. Tyvärr, är det ingen tvekan om att det blir omprov:( Jag har aldrig suttit med ett prov och varit helt blank på det här sättet förut. Läskigt. Jag är verkligen ingen pluggis och lider av mycket dålig självdisciplin. Men jag har väl ändå klarat mig rätt bra. Är det något jag inte kan så får jag väl hitta på något, resonerar jag. Men hur improviserar man i matte?

    Men det är inte helt hopplöst. Jag förstår faktiskt nu:D Det blev bara lite för ont om tid för att lära in allt utantill. Är du bra på matte?

    På internationella kvinnodagen och allt!

    Kvinnliga präster vs Manliga präster med nagellack 1-0; för att karlar inte kan ha nagellack.

  7. Hello Aino
    Du får du använda miniräknare antar jag, och ändå blankt… Det känns rätt tungt ända in i mitt hjärta ska jag säga. Jag är så kass på matte så du vet inte, jag räknar multiplikation på fingrarna än! Jag är så kass att om det fans ett OS i värdens sämsta Matte’matist så skulle jag bli direktplacerad i finalen. Så den känslan du fick har jag känt många gånger. Mångga gånger! Har haft tvåa i matte jämt. Fast då har lärarna varit väldigt snälla också, för den tvåan var INTE stark :)

    självdisciplin.
    Vad är den vanligaste förströelse som dyker upp innanför Ainos pannben när hon pluggar mattematik då? För mig har det alltid varit städning, ”jag ska ba städa lite inna jag drar igång me matten” När jag hade öppnat boken och körde hårt så kunde en Lucky luke, Agent X9 ja till och med en Fantomen få mig att lägga ihop boken på en tiondels sekund :)

    Manliga präster vs Kvinnliga präster= 0-1. För att det blir säkrare för kyrkans gossar så.

  8. En miniräknare hjälper föga när man sitter med en milslång ekvation (med massa kluriga potenser och-jag-kommer-inte-ihåg-vad-mer) framför sig. Det har liksom lämnat logiken för länge sen. Jag har fått byta taktik sen gymnasiet. Inga varför-därför banor alls, utan bara a+b=abx (punkt) och låtsas att det är glosor.

    Jag kan ju alltid sitta och klicka på datorn. Kanske dyker det upp något särskilt viktigt idag. Eller så går jag ner på stan för att handla det där som jag behöver köpa (jag kan ju inte köpa det i morgon – då ska jag ju plugga). Att pianot mest har fungerat som klädhängare de senaste 3 månaderna betyder ju bara att det måste spelas på omedelbart. Städning fungerar också.

    Nu är du nästan möjlig att datera:P Du pratar betyg i siffror, det gör inte jag. Så endera är du minst några år äldre eller några år yngre. Jag hade en spontan gissning på yngre, men sen kommer du och skriver om Lucky Luke, Agent X9 och Fantomen? Känner dagens kids ens till dessa?

  9. Tjenis Aino
    Aha du valde att läsa in Ekonomernas matte på Komvux, det låter ju inte sådär jättesmart i min ”lilla” jag hade nog valt att läsa in Smink & Stil programmets matte :) Jag använde mig av sifferbetyget pga att jag trodde att du hade haft det. Folk som haft sifferbetyg brukar sällan haja när man säger att jag fick IG i litteratur.
    -Va betyder ig’rå?

  10. De gjorde ju om matten i sommras. I stället för en gullig 50p matte B kurs, så är det en 100p matte 2b. Jag skulle tenta av den redan förra våren, men tyckte att det var roligare att tenta av Naturkunskap B. Gissa om jag ångrar mig nu då?

    Ingen aning? Här snackar vi bara Mycket Väl Godkänt ;) Bokstäverna hajar jag, men siffrorna har jag dålig koll på. Jag skulle gissa på att 1=IG, 2=G, 3=VG, 4=MVG, 5=JMVG? Vad fick dig att anta att jag är en siffer-betygare?

  11. Hej Aino
    Naturkunskap?? Vad är det för betyg du läser upp egentligen och vad ska du läsa nästa gång?
    Eftersom din syrra hade varit på alla festiver i Arvika och jag gissar att under de första sju – åtta festivalerna hade Sveriges utbildningssystem siffersystemet. Så om du inte vore Dejes värsta sladdonge så borde du ha haft sifferbetyg, så resonerade jag.

  12. Det är bara Matte och Naturkunskap som jag ska läsa upp. Det är kurser som inte ingick i mitt gymnasieprogram. Jag vill ha det klart om jag skulle få möjlighet söka in till ssk-utbildningen. Men jag har ju redan en examen (fil.kand) och tillhörande studieskulder. Så jag vet inte riktigt hur det ska gå till:-/

    Jag är ju dejes värsta sladdonge :P Det är ungefär ett decennium +/- ett år, mellan mig och mina systrar.

  13. Godmorgon Jane Doe
    Men vad ska’ru göra med dina högre betyg i matte 2b och naturkunskaper? Kräver verkligen SSK det när din förra utbildning (fil.kand) inte krävde det? Eller är det bara för att stila med i CV’et :) Iom att du är Dejes värsta sladdonge så borde du ju rent teoretisk sett kunna ha sett din syrra ligga dyngrak och spy på backen utanför korvmojen när du skulle gå till snaskbutiken för att köpa ditt Lördagsgodis i sex sju års åldern :)

  14. Det gjorde den faktiskt inte, vilket är ganska ovanligt när det gäller Matte B som nästan alltid är ett behörighetskrav. Däremot så var den väldigt populär och hade skyhöga intagningspoäng.

    När jag var 6 så var mina systrar 15 och 17 år. Så det stämmer alldeles utmärkt. Några spyor vid korvmojen har jag inte sett. Men en och annan fjortisfest, som de höll medans de var barnvakt, har jag varit med på.

  15. Tja Jane Doe
    Aha det var så det låg till! Hur gillade du studentlivet annars, pallade du med att berusa dig under samtliga nollningsveckorna?

  16. Jag kom in som sista reserv, så jag missade hela nollningen:( Men jag skulle palla! I övrigt så tycker jag studentlivet är underbart. Man kunde vända på dygnet hur mycket som helst:) Varje höst så går jag och väntar på att skolan ska börja igen, men det gör den ju inte. Inte för mig. Men det skulle väl vara det då, att det är ganska roligt att ha pengar också.

  17. Amen kena Dejisss
    Men var du med och torterade de andra nollorna året efter? Och din vinternollning, missade den med?
    Jag blir dubbelavis varje gång jag ser fulla studenter :)

  18. Åhh, vad tråkiga vi var! Jag var yngst i min klass. Min klassbästis var en 40årig 4 barnsmamma. Min basgrupp bestod av mig, 40 åringen och fyra stycken 35+ kvinnor från villa-volvo-och-vovve livet i grannkommunerna. Vi gjorde inte riktigt skäl för det vilda studentlivet. Inte som klass i alla fall. Sen var man väl student även utanför klassen:) Men jag kan trösta dig med att utbildningen ser annorlunda ut nu, åldrarna har sjunkit som en sten (och supandet har skjutit i höjden).

  19. Aj…
    Det låt som du missade den där studentupplevelsen som jag är så jätteavis på. Stackars dig asså. Du bodde inte ens på drägg-campus då? Hade du overall? Färg?

Kommentera

