När Nina besökte Karlstad senast så regnade och blåste det nåt alldeles förfärligt

P1140931

Nina fylldes upp med prima Svenskt virke.
IMG_9450

Två virkespaket åt gången. En stor last för mänskligheten!
IMG_9452

NS märkt 75 X 200 Furu. Kolla ba in de läckra årsringarna säger jag!
IMG_9455

Grön sling för säkraste ”från land till lastrum” transport.
P1140950

Bakre förtöjningen såg väldigt säker ut med en blå och en grön tross. Förresten ser du att hon lutar lite åt styrbord sett akterifrån?
IMG_9465

Men framifrån så lutade hon uppåt med stäven, tänk vilket helvete kocken måste ha det i byssan. All rund mat som ärtor, chillinötter och tomater rullar ned på durken :)
P1140939

Ser du den röda rektangulära hummertinan till vänster om virkespaketen i bilden?
IMG_9477

Han som kör kranen brukar släppa ned tinan på sjöbotten vid 11:00 kaffet.
P1140992

Sen drar han upp den jämt innan lunch och har han god fiskelycka så tillreder och bjuder han stuveriarbetarna på färsk hummerstuvning på vitlöksbröd och RC cola.
Man in a cage going down

Pga det ihärdiga regnet så stod jag för långt ifrån kajen för att kunna se vad det var i tinan med det såg inte så hummeraktigt ut idag ifrån min kant i alla fall!
IMG_9509

Apropå det ruskiga regnet, det var mest duggregn hela tiden men vid två tillfällen fick dom avbryta och stänga igen lastluckorna för både snö och hagel. Knäppt väder!
IMG_9488

Fast på LCD’n gick det inte att se ett spår av ovädret hur jag än vred kameran. [här stod jag och luckbasen under tak och gömde oss för regnet :) ]
IMG_9504

I vissa vinklar såg det faktiskt ut att va rätt trevligt väder.
P1140935

Så till slut gick jag på dom som hade mest ont av vädret. Stuvarna som stod där och slet med blöta sling i sina iskalla och genomvåta handskar.
P1140962

En av dom frös så mycket att han frågade en av truckförarna om han fick komma in i hytten och värma sig en kort stund. Dom ska få visa er verkligheten tänkte jag.
P1140959

Fast då kom jag på varför jag aldrig fotograferar stuvare. Jämt så ska dom spela zombier eller vampyrer när dom ser en kamera. Guu så tråkiga dom är asså :(
P1140968

Så jag zomade tillbaka och hoppades på ett mirakel :)
P1140973

Samtidigt som den gula hjullastaren sänkte ned sin last började batterilampan blinka ilsket rött.
P1140957

Och båten var inte ens halvlastad :(
P1140972

Så det var bara att säga So long Nina… för den här gången.
P1140945

Kommentera

