Det lila skenet fyller faktiskt upp en liten del av det enorma tomrummet som Sola lämnat efter sig

P1160206

Jag åkte förbi rostare Löfmans lila arena i lördags. På insidan slaktade FBK motståndarna [kommer fan inte ihåg motståndarlaget ]. Ute i verkligheten så detta kul ut.
P1160170

Svempa, tungbärgaren från Storstockholm satt på läktaren och njöt. Kanske med nåt lila i muggen ?
P1160171

Längs långsidan stod det en låg tysk BMW.
P1160173

Oddsen på att det hade varit blöt blå ett blått minidisco i baksätet på den tyska BMW’n var grymt låga.
P1160180

Fast oddsen att det låg ett par tre fyra stücken tüskar och snarka i baksätet var ”thru the roof” höga. Hur skulle en tüsk BMW annars bli så här jävla låg?
P1160195

Och vinterdäcken!! Dom var fan lägre än en överkörd negerbulle. Det var det värsta jag någonsin sett på wermländsk asfalt. Shit va sugen jag blev på att äga den tyska BMW’n!
P1160189

Det är alltid kul att se när publiken lämnar ladan. Dom förstka kommer ca 15 minuter innan matchen är slut, dom smyglunkar bort till sina bilar. Ju närmare T ju fortare lunkar dom till bilen till slutsignalen ljuder. Då är farten nånting mellan Ludmila Engquist och Legolas. Sedan vänder tempot nedåt igen fort! Förvånansvärt många rullstolsdrivna och kryck’ister kom det ut mot slutet. Ser du den silferfärgade Volvo kombin som står parkerad till höger i bilden? Den stod där och väntade på två publikister. L Ä Ä Å N G E ! !
P1160231

Och som ni kan se här har en vit Volvo, som är på väg ut från parkeringen parkerat bakom den väntande silverfärgade Volvon. Bilarna som var på väg ut från östra parkeringen TRODDE att den parkerade volvon stod och väntade på en lucka i trafiken. Och då blev det ju stopp på hela parkeringen och efter några minuter började tutorna orgla över häela Färjestad så högt att dom säkert väckte varenda hest från sin välbehövliga skönhetssömn :) Det hände en tre fyra gånger medan jag stod där. Damn good underhållning :)
P1160210

På vägen hem kunde jag inte glömma den låga tyska BMW M Fünf-zylinder bilen. Undrar vad dom kostar? Hmmm jag har ju 30 loppor i kredit på kortet… SMS lån ?
P1160177

Tog omvägen över gjuteriet för att provtesta att ta några smügbilder på Snickar-Nicke när han stre i micken… DÅ BLEV JAG KÄR IGEN!! Det stod en tysk BMW med isfärgade-rutor parkerad bredvid studion. Fälgarna var rätt uschliga men tänk va söt den skulle se ut i såna där M fälgar som den vid ”lila” hade! Shit vilken tur att man inte är brud asså, dom ba klickar ju hem allt dom ser!
P1160252

————-
RÄTTELSE
————-

När det stod 08 över hela bilen så tänkte jag ba Svempa – Storstockholms tungbogserkonung så grymt hårt att jag inte såg att det stod Roffes. Fel av mig. Ursäkta ni som kände er kränkta eller fel behandlade. Tänker främst på Farstamannen, som tyvärr inte kom med i Melodifestival line-up’en iår heller ;-)
P1160172

—————
RÄTTELSE
—————

14 thoughts on “Det lila skenet fyller faktiskt upp en liten del av det enorma tomrummet som Sola lämnat efter sig

  1. Har han löst ytterligare ett mysterium? Vad är det för ljus som brukar reflekteras i molnen och lysa upp ett avgränsat område av Karlstadshimlen? Ett ufo eller bara LLA? Lyser det verkligen SÅ mycket?

  2. Tjena Aino
    Den Lila arenan är inte svaret på dina frågor.
    Jag hade samma funderingar för några år sedan och kom till slut fram till att rätt svar är Tingvalla isstadion.
    Färjestad travbana lyser ännu bättre men den är ju bara öppen en kväll i veckan. Det värsta med det där rymdljuset
    är att det syns bara på håll, när man kommer i närheten av det så ser man inte de mörka partierna. Alltså ingenting!!

  3. Jag köper inte riktigt det där med Tingvalla isstadion. Jag har sett det några gånger från Vålbergsbussen (och tänkt samma sak på håll), men när vi har åkt förbi så har ljuset fortfarande legat långt borta (åt rätt håll dock). Det är lite svårt att avgöra hur ofta det syns såhär i efterhand eftersom det bara syns när det är molnigt. Det kanske är olika saker som lyser upp olika kvällar? Från Herrhagen verkar det ligga åt Färjestahållet, men det är så himla svårt att avgöra. Det kan väl inte vara Sandgrundsudden? Där finns det väl inga skarpa lampor på kvällarna?

  4. Hejsan Aino
    Efter som jag inte sett det från V-bussen så borde det väl du veta bättre. Men framför Sandgrundsudden, fågelvägen sett ligger ju Tingvalla IP och dom har bra ljus. Fast det är ju bara tänt några kvällar i veckan på vid matcher. Fast om du ser skenet tidigare typ Bergvik eller nåt så kan det ja va hela Karlstad City. Kommer du ihåg när Burger King öppnade på Våxnäs? Då hade dom ju en svinstark lampa [typ The Batman sign] som syntes över hele Kallsta.

  5. Nej, jag har sett det även när jag har kommit till centrum och det är inte därifrån heller. Men det kan ju som sagt vara olika ljus. Jag såg det från balkongen igår. Vid 19-20, vid 22 var det borta.

    Jag kommer faktiskt inte ihåg när Burger King öppnade på Våxnäs, alls. Men Nöjesfarbiken hade ju en sån där lampa som de lös med i början. En sån som blir en stor ljuspelare upp i luften. Är det en sån du menar?

  6. Tja Aino
    Missnöjesfabriken hade exakt samma lampa. Det var rätt coolt med den där ljuspelaren som rörde sig på himlen tyckte jag då :)
    Hur är himlen när du ser ljuset? För att jag ska se det ljuset jag menar så måste det va en ganska trist himmel, grå & grötig. Inte en skymt av nåt stjärntecken.

  7. ja, precis som jag skrev, så måste det vara molnigt. Annars finns det inget att reflekteras i. Förra gången så var det molnigt, men det var egentligen bara ett mindre mol som lystes upp. Förmodligen låg det lägre än de andra.

    Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den där ljuspelaren. Den var väl lite kul att se på, men jag har för mig att det var något snack om att det var en jäkligt dyr historia, och jag vet inte om det verkligen gav valuta för pengarna. Haha, om man ska vara på det trista och snåla humöret:)

  8. tJABA aINO
    Om man ser till Birger Kung så tror jag att det var lite lättare för dom att få in cashen till lamphyran än för Missbruksfabriken.
    Tänk alla nyfikna kids på cykel som följde ljuspelaren och ännu mer nyfiken bilburen-ungdom som beställer in ett Whoopermeal när dom kom fram.

  9. Ledtråd: Precis nu syns åtminstone 4 ljuspelare precis där det brukar vara upplyst på himlen! Om vi vet vart, vet vi svaret:)

  10. Yes Aino
    Fast ändå inte.
    Från LLA kan det inte komma så mycket ljus. Helt omöjligt! Travbanan ja, men dom tävlar ju bara på måndagar där. Fast tänk om dom tränar hestarna på kvällarna? Så kan det ju faktiskt vara. Nästan så att jag känner lust att kläcka ur mig ett Heureka :)

Kommentera

