Idag tänkte jag att vi skulle snacka lite om den wermlänska servitrisen Sola af Karlstads mindre kända egenskaper/krafter

P1150481

Igår Fredags kom sola och hälsade på här i Kallsta. Riktigt nice tyckte jag + kameran. Andra tyckte lite mer än vad vi gjorde. Scrolla nedåt så ska jag visa dig.
P1150746

Ragge tyckte nog: Nu drar jag fan ut ölskeppet! Ned med rutorna och bôtten på stereon också!!
P1150490-2

Knutte tänkte säkert: Nu djävlar ska jag ut testa om det nya stället verkligen grejar biffen i minus fyra grader!
P1150541-2

Volvo kidsen då? Tja vem vet… dom verkade inte fått nån överdriven lust att rulla under domkraften och hinka på bredfälgarna av solens sken i alla fall!
P1150491-2-2

När jag skulle tömma ettan i ett naturområde såg jag en jääättestor siluett i ögonvrån. Den gjorde att jag ryckte till lite, och råkade ge mina skor, brallor och kalingaer en Golden Shower! Aldrig i hela mitt liv har jag varit så rädd! Kan verkligen Solas sken varit så hett att den väckte upp skogens okrönte konung ur hans ide??
P1150931

Sen gick ho ner och allt blev frid och fröjd i Kallsta igår igen.
P1160026

6 thoughts on “Idag tänkte jag att vi skulle snacka lite om den wermlänska servitrisen Sola af Karlstads mindre kända egenskaper/krafter

  1. BILDERNA ÄR MANIPULERADE!
    DU LJUUUUUUUUUUUUUUUUGER!

    LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGN!

    Fast det blev rätt fint…

  2. Tja ISO
    Kan du hjälpa mig med en sak?
    Jag blir så sugen att trycka ner dig i dina råsa foppatoflor tills du gråter och snorar som ett barn när du helt falskeligen anklagar mig så här.
    Jag vet att det inte funkar alls när jag skriver, då blir det mer som när kidnapparen skickar lösenkravs-brevet till den kidnappades föräldrar, och du blir surare än en container Tyrkisk peber! Jag vill att det ska va roligt att läsa det, fast det ska sluta med att du kommer att ta ansvar för dina handlingar! Och gråta lite så klart. Har du några bra tips? Under tiden sitter jag och snickrar ihop ett inlägg om mitt nya OBJEKTIV MÄ DRETDÅLIG KANTSKÄRPA! FAN VILKEN SOPA’RU Ä ASSÅ :)

  3. Tja Molle
    Bild Nr:
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    5.
    6.
    7.
    7.
    8.

    Är alla tagna med samma kamera, samma objektiv, utan Tilt-Shift typ.
    Tyvärr kan jag inte avslöja mer just nu utan att jag måste slå ihjäl dig efteråt pg.a att jag håller på med ett inlägg om det nu.

    Hysh hysh…

  4. När jag, för många år sedan, tog över min fars gamla kameraväska, fanns det i den stora asken med filter, ett skylight, färdigpreppat med vaselin i kanterna.

    Är det det du gjort?

    Någonstans är det iallafall FUSK för såhär såg det inte ut i VERKLIGHETEN(tm).

    :-)

    Jag tycker om många av bilderna, coh ska se om jag kan fundera ut något dräpande du kan få skriva till mig.

  5. Nej ISO
    Inget hokus pokus eller läkemedel för nariga läppar.
    Bara ett fast MF objektiv af den normalaste vinkel.

    Näe det såg nog faktiskt inte ut så i verkligheten, men det såg exakt ut så på LCD’n :)
    Det stora jag gjorde i LR var reversibel högdagerprioritet och att jag beskar bort nån pixel av de svartaste hörnen. Hade jag haft kunskap i hur man drar ned skärpan i LR så hade jag antagligen även gjort det. Försökte till och med klona bort de mörka hörnen på ett par bilder. Men LR4’s klonings funktion är ju så kass att jag fick ge upp… och tur var väl det för jag tog 808 bilder den dagen. Det är många hörn ;)

    P1150727

Kommentera

