Friska vindar över Karlarnas stad

P1130228

Det var blåsigt värre i Karlstad igår. Fast jag tror det kändes mycket värre än vad det egentligen var. Det har varit vindstilla och plusgrader en längre tid här nu och när det slog över till fyra minusgrader och nordanvind så blev det väl som minus förtiofyra för huden som hade blivit van med plusgrader. Kyla suger!
P1130220

På Östa Kanalgatan följde jag med en typ in i trappuppgången och värmde mig i några minuter. Brrh! Genom ett fönster i porten stod jag och glodde på ett fôggelbo, tänk vad kallt det ska blåsa där uppe om nu inte fôgglera har deltagit i nån kompetenshöjande kurs under hösten och nu har svart bälte i att isolera vinden, spackla igen spalten mellan gipsskivorna, fuktspärr i badrummets våtzon osv. Kanske har dom golvvärme till och med. Äsch det är nog inte alls synd om de där fôgglera. Det skulle inte förvåna mig att dom är för snikna för att följa med dom andra på resan västerut mot värmen över vintern. Och här står jag nu och slösar på mitt dåliga samvete!
P1130209

Rätt coolt skidbo. Arla cow edition :)
P1130216

Åt andra hållet stod Turist i Värmlands läckra LT35’a. Undrar hur man räknar för att få: ”Gammal och rostig VW LT35” & ”Locka turister till Värmland” att bli två?
P1130212

Läckert med stinkande kletig dieselolja längs tanklock och bakskärm. CHECK!
Om jag hade bott i ett annat län och varit semestersugen så skulle inte ens en dubbelpipa riktad mot min ländrygg fått mig att kliva in i en sån rostbalja ;-)
P1130218

2 thoughts on “Friska vindar över Karlarnas stad

  1. Tja Babbs
    Pråmkanalen kallas kanalen. Det var den som räddade hela Karlstad att brinna ner vid den stora stadsbranden. Alla hus du ser på första bilden hör till den delen som brann upp. Bild två är från sidan som klarade sig undan lågorna.

    Mitt i bilden var det en tax [som var för lite för att bli med på bilden] som grävde i kanalkanten, när matte försökte dra, lyfta och släpa bort hunden så blev den som besatt och började skälla tills matte släppte och han kunde fortsätta grävadet. Tror jag tänkte: Om hunden gräver upp en kropp så har jag det på bild iaf :)

Kommentera

