Så landade det vita på körrgårn tillslut då

P1130106

I vild iver över att visa er den riktiga tjockleken på snötäcket kutta jag runt och leta motiv. En trekantig sten helt utan snö trodde jag först skulle greja biffen :)
P1130109

Om jag ändå hade satsat på ett lite större bländarvärde så hade re någ blitt finemang!
P1130118

En svamp då vänner?
P1130114

Det hade kommit ultralite snö, men det hade täckt alla liggande ytor grymt effektivt. Jag var faktiskt helt lyrisk över hur bra snön hade täckt och det var väl just det lyriskta i snön jag var ute efter att visa dig gissar jag. Nu när jag sitter och redigerar detta inlägg känns det som en fascinerande kass idé ;-)
P1130104

När jag gick genom körrgårn märkte jag att vissa stenar hade tagit sovmorgon.
P1130122

Andra hängde på trekrarten.
P1130138

För några år sedan när klimatdebatten började och alla skrek att det är flygets fel! Nej det är lastbilarnas fel! Allt är Åkesson fel! Nej Nej nej det är kossorna som fjärtar’s fel! Mitt uppe i denna pajkastningsduell så var det någon som kläckte ur sig ”ALLT ÄR VILLAÄGARNAS FEEEL!!! Sedan berättade han hur mycket energi det gick åt för att pumpa upp allt vatten som gick åt för att hålla gräset grönt i villaträdgårdarna. Nu tror inte jag att det är det som gör att isbjörnens polar is smälter. Men tänk hur många miljoner ton stearin som brinner upp på alla kyrkogårdar varje år! Skulle det inte räcka med att tända ljuset när du är vid stenen och släcka det när du åker hem till villan och vattnar gräsmattan. Va?
P1130127

Jag ba tyckte snön låg så fiiint på den dom figurklippta buskarna.
P1130131

Småfögglera hade jordens största fröbuffé gömd under en gran, men dom var skygga som satan, men efter att jag suttit ihopkrupet i över tjugo minuter gömd bakom min cykel så började dom tro att jag var en del av naturen och startade flaxa rakt framför min nos Då kom en röd traktor och skrämde bort dom. Shit va arg jag blev på traktorn.
P1130136

Inte ens en gulnande ängel som erbjöd mig en näve snö kunde lindra mitt hat mot den röda…
P1130151

Fast på vägen ut kände jag hämndens sötma rinna till längs mina munngipor. Nåt klot hade parkerat sin jävla kalle anka bil mitt på traktorstigen!! Och det fanns inte en chans i helvetet för den röda traktorin att köra vid sidan om bilen för där stack det upp ett vattenrör :-) Checkmate Fenan!
P1130153

Kommentera

