Förresten

IMG_2610

Precis som jag skulle lämna körrgårn igår så blev jag bländad av ett gyllengult sken, det var så vackert att jag tror det var sänt från paradiset av Ava & Adam faktiskt.
P1130146

Det gyllengula skenet kom bakom en konstig tall.
IMG_2477

Skenet hade inga härliga färger med sig denna gång, men värme!! Så mycket värme att snön smälte till runda vattendroppar. Hur vackert som helst faktiskt.
IMG_2491

Efter ba nån minut så startade det, jag försökte föra droppen mot sola! Varför gör jag jämt så? Vad är det med 100% motljus som är så spännande??
IMG_2531

Bullseye •
IMG_2547

Sen utanför körrgårns grindar hetta jag en skinande guldfärgad katt som gömde sig bakom en betongpelare.
P1130159

Fast ho var definitivt inte ens i närheten av att va intresserad att bli fotograferad som jag var intresserad av att fotografera henne :(
P1130163

Eftersom jag är rätt duktig på att känna av när mina tjänster inte är intressanta så drog jag vidare… vidare till the landet of vattendroppar och läcker solnedgång.
IMG_2587

Det var vattendroppar överallt. Lite som dropp-heaven!
IMG_2596

Men gud vad svårt det var. Minst 98% av alla droppar blev så här.
IMG_2582

Alla grenar var för högt monterade på trädet så jag fick stå på tå. Och AF’en funka såklart inte på de här små dropparna så jag fick låsa fokuset på 0.45 meter [minimum ] och sedan försöka gå jättesakta på tå fram och tillbaka och när jag var i närheten så drog jag av en 10-15 bilder och hoppades att nåt skarpt skulle fastna. f/1.4 baby!
IMG_2609

Ser du silhuetten till höger om om droppen? Det är denna Tall. Eller två tallar och två björkar om man ska vara ärlig :)
IMG_2617

4 thoughts on “Förresten

  1. Antar att du menar fjärde bilden uppifrån Babs?
    Och ja den blev mest spännande :)

  2. Ah du menar den. Den gillar jag inte alls, så den kan lilla fröken få :)

    Inte för att verka trög eller så men jag torskade nog dit på ditt Tallkotts-jidder. Eftersom det inte fanns några kottar på några av bilderna så räknade jag från bild ONE. Förresten jag ändrar mig, allt är nog ditt fel ändå :)!

Kommentera

