Rekommendation by Fenan

P1120955

Tänkte rekommendera dig att ta en cykeltur till bibblan idag och kolla in den nya snygga fotoutställningen i vitrinskåpet på bottenplanet.
P1120954

Om du vill köra en härmis och suga in hela ”Experience’en” så drar du förbi Sjökvistens Ost & baguettefabrik och köper en ”ta med baguette” för att få ut det maximala av upplevelsen. Jajamän, kaffe med milko ingår i alla baguetter på Sjökvistens. Pepparkaka med :)
P1120948

tHE WHEESHE!!
Jag ville ha en helbild på vitrinskåpet, men det satt en jänta: A. rakt framför skåpet som lyssnade på music, SMS’ade och fnittrade gulligt och jag kände jag vill inte störa i hennes glädjestund och säga ”nu jag ska minsann ta en bild här så det är bara för dig att lätta”. Så jag tog bilden med hennes rygg i den helt enkelt.

Eftersom ljuset var pissigt så höll jag kameran mot min midja och körde på 2 sekunders timerexponeringar. Första bilderna blev tvärsvart pga bibliotekets pissiga ljus och de 66 ap-skarpa spottarna inne i vitrinskåpet som bländade röven av min ljusmätare. När det var fixat så gick det in folk: B. i bilden tre gånger. Då slog jag av timern!

Sedan när ”All systems were fucking Go” så startade nån djävla klåpare: C. på övervåningen att slakta nåt träbord eller en jävla stol, han förde iaf ett jävla oväsen. Då tappade jag fan allt, och inte nog med det så satt det en dam bakom mig som började sucka. Det kändes som att hon tyckte att jag var nån svettig skummis, och då kände jag ba att nu orkar jag fan inte med det här längre. Argh!! Men jag tycker ändå att du ska åka förbi och kolla in bilderna. Väl värt resan :) Du som bor i nån avlägsen del av Sverige, typ målardalen kan kolla fotografens bilder här.
P11209500

10 thoughts on “Rekommendation by Fenan

  1. Näedu ISO
    Nu får du gå till optikern för så skrev jag inte!
    Och jag tycker mig va förtjänt av en guldstjärna eftersom jag tog bort HÅLA och ersatte det med DEL av Sverige :)
    Yes i am!

    Du som bor i nån avlägsen del av Sverige

  2. …”Väl värt resan :) Du som bor i nån avlägsen del av Sverige, typ målardalen kan kolla fotografens bilder”…..
    *avlägsen del* hmm..ja skåne typ.
    gillar det där med att tagga ned och sörpla kaffe medan man kollar på utställning.

  3. Tja B
    Det är ju oftast inte möjligt att do the ”Sörpla & Tugga” under utställningar, så när tillfälle ges hugger jag som en kungskobra!
    Eftersom jag tycker att ALLA människor bör besöka ack Wermeland, du sköna minst en gång under sin livstid. Så har jag gjort en deal
    med gud så jag får skryta om mitt härliga län och samtidigt nedvärdera resten av Sverige utan att jag kommer skickas till helvetet när det är slut :)

  4. Karlstad ligger norrut från Mariestad, som ligger i Västragötaland, Töreboda. Jobbade i Mariestad, bodde i Töreboda 1 år och 4 år i Hallansberg, sjön Ymsen.
    Åkte en blå moped till Undenäs kyrkogård (kyrkogårdsarbetare under 2 somrar), som gick att cykla när motorn krånglade.
    Som 13-åring, provade jag på att vara barnflicka, i Örebro, en herrgård. Ett tag hade jag tanken att flytta till Karlstad, det sägs att Karlstad har en bra lokalradio. Så, jo visst har min näsa sniffat värmländsk skog. Har du besökt Tiveden?

  5. Aldrig Tiveden, men det såg mycket trevligt ut på nätet/bilderna.
    Karlstad HADE en bra lokalradio. Dom lade ned den förra året :(
    Vad hade du för moppe?

  6. Cresent el. Puch moped modell B. skojig var det att åka på dom, vinter som sommar. Den sista moppen var en Piaggio, enpetare.

Kommentera

