Vill du se den rakaste och största som jag fann under förra året ?

IMG_9047

Jag fann den mellan gångvägen runt Sundstatjärnet och vägen till gamla brandstationen i mellandagarna. Men kolla rå Molle, det är ju en hel gigant asså!
IMG_9018

Jag tippar på 200+ centimeter hög. Så det var nog ingen risk att det var alltför många HM arbetar barnarbetare med i tillverkningen.
IMG_9026

När det kom en dam med två småhundar som gick förbi så tänkte jag ta några bilder för att visa storleken, men fick minnestorsk! BYTA! BYTA! BYTA KORT! BYTA KORT I -5° MED GRANDE STEFRUSNA FINGRAR! HATERT!! När jag väl hade fått i det nya kortet så hade hon redan gått förbi snöfarbrorn… the story of my life liksom!
IMG_9036

Fast då hände det roliga. Den minsta hunden fick lust att sprida lite av sitt härligt guldförgade piss runt Mr Snowman!
IMG_9037

Då fick jag en enorm känsla att stå just där, bredvid snöfarbrorn och kanske kläcka ur mig ett nonchalant: Brukar du låta hundarna pissa på ongeras lekplatser vanligtvis också eller är det bara en sån där kär trevlig jultradition som ni kör runt jul-nyårsfirandet ;-)
IMG_9039

2 thoughts on “Vill du se den rakaste och största som jag fann under förra året ?

  1. Jo jag har sett Fenan. såna STORA hund piss snögubbar har vi inte ens i den Kungliga Huvfudstaden
    Om man kollar bild tre så ser det ju ut att denna gigantiska snökreaktion är över tre meter om inte kisen e en dväg?

Kommentera

