Vet du i vilken idrott det ser ut så här på läktaren efter att matchen är färdigspelad och publiken har gått hem till sitt i Karlstad

Abandoned Gingerbread cookies

Jamen dâ â juh bandy så klart! På Anandagsbandy derbyt mellan Kallstalagen Boltic & Mosserud på Tingvalla Isstadion.
IMG_8089

Bandy är 2 lag på en stor isplan, där deltagarna iklädda skridskor jagar en liten skrik-orange färgad boll som dom ska slå in i motståndarens mål. Äru game ?
Untitled

Det finns vissa otrogna som kallar bandyn för Hockins lillebror. Andra går så långt så att dom kallar bandy för kärringkrocket! Dom som jämför hockin med bandy har antagligen begåvats med ett IQ som är 30% lägre än vad en Coop fiskpinne ligger på. I hockin får dom ju lira bakom kassen. Fast jag tror dom kallart för köksvägen då!?
IMG_8161

Skulle du få för dig att göra det under en bandymatch så blir det hörna. Jag är inte säker men jag tror att det andra laget måste stå i kassen tills domaren blåser för hörnan.
IMG_8107

Här tappade jag bort mig första gången. Målet tillhör det gröna laget. [Mosserud ] Och killen [No:29 ]som just stannat till framför målet tillhör Boltic. Men vart är bollen?
IMG_8115

Så klart tappade jag skärpan där också. Men förstår du varför han stannade till där framför målet? Själv har jag inte en aning! Och igen nån som ser den lilla orange?
IMG_8116

Och här började han jubla med händerna över huvudet, och spana in No: 17 i Mosserud. Vad gapar han om? Vad är det som pågår? Men vart är BOLLEN???
IMG_8117

Jag kollade igenom alla bilder extra noga i 200% förstoring och jag är 100 på att det inte låg nån orange boll i målgården på någon av de föregående bilderna. [white Arrow ]
IMG_8118

Så vad handlade det tidiga jublet om egentligen och varför är No: 9 i Boltic på väg att göra en hög femma med domaren? Lurig sport den här bandyn!
IMG_8122

När bolticspelarna stod och kramade om varann för ett mål som jag inte såg att det skedde och att Mosseruds målis fortfarande inte hade kommit upp på isen gjorde mig helt säker. Säker på att idrotten bandy är mer svårtolkat än den grekiska version av Agatha Christies – The Murder of Roger Ackroyd (1926).
IMG_8128

En annan sak som jag gillade var  issprutet från skridskorna. Kolla in No: 90 från vänster i nästa bild nu.
IMG_8137

Eftersom det regnade så syns det inte så bra men om du kikar noga så ser du en massa vita prickar på den mörka delen av läktaren och bakom No: 13.
IMG_8138

SVT var där och spelade in lite rörliga bilder.
IMG_8149

Såg ut som att SVT ledningen hade skickat den kortaste och den längsta medarbetaren på bandyderbyt.
IMG_8147

De minsta var inte så intresserade av bandyn, så dom förhärligade läktarvåldet på sig själva i stället.
IMG_8166

Under ett av boltic anfallen  så…
IMG_8170

..råkade tre utespelare krocka med målvakten!!
IMG_8178

Jag fick genast en uhg känsla i maggropen!
IMG_8179

Borde det inte finnas en regel mot att utespelare frontalkrockar med målisen liksom? Finns det inte det i alla andra idrotter med målvakter.
IMG_8180

Jag menar skridskorna är ju helt sylvassa, och människohud går det ju att skära hål på med ett A4 papper.
IMG_8181

Jag uppskattade att snöröjarna hade lagt upp en snövall mot sargen som skymde reklamen runt hela arenan. Såg snyggt ut. My like the white sarg :)
IMG_8153

Mycket av reklamen fick mig att känna att jag var långsam. Typ Under vilken sten har du legat under de senaste tio åren trög :) Radiocity 105.4 Köptes upp av av SBS radio och lades ner för många jordsnurr sedan. Tror det blev Mix Megapolen som köpte på den frekvensen, fast när Adam Alsing hoppade av Megapolen så vet jag inte vad som hände?
IMG_8193

Wermlandsvakt kursade väl för några år sedan har jag för mig och Tieto Enator finns ju hellre inte kvar längre. Inte det namnet i alla fall!
IMG_8194

Och OBS! Bergvik som var nån typ av Konsum-företag finns garanterat inte kvar idag. Det var bara Saab reklam som fattades för att jag skulle tro att året var 1999 :)
IMG_8196

Jag tog rätt mycket bandybilder, Så varför inte testa att skriva ett 50 pics inlägg tänkte jag. Skickade 82 bilder till Flickr, men när jag hade sorterat färdigt i Flickrmappen blev det ba 48 bilder som länkades till karlstad.wordpress.com. Shit asså! Så därför delade jag upp inlägget i två. Sorry till ni som blev besvikna. klicka här för del 2
Gingerbread cookies

2 thoughts on “Vet du i vilken idrott det ser ut så här på läktaren efter att matchen är färdigspelad och publiken har gått hem till sitt i Karlstad

  1. Kul att se lite bilder från ”andra sidan”! Själv fotade jag från mosserudssidan. På bilden med byggnadsplåtsskylten kan man se hur jag gömt mig undan regnet under taket i handikappbåset. Länkade mina bilder i URL-fältet..

  2. Tjena Elis
    Du fastnade i mitt skräppostfilter och jag hittade dig inte förrens idag :(

    Dom första bilderna jag tog stod jag bredvid dej i kojan, fast jag var inte säker på att det var du. Men när jag knallade in på Wessmark.blogspot.se så blev jag säker :)
    Shit vilka snygga bilder du tog asså! Jag tänkte först länka till dina bilder men jag blev så avis på att dina bilder var så mycket snyggare än mina så jag kände nä’ru tills idag :)

Kommentera

