Fortsättningen på Annandagsbandy derbyt mellan Kallstalagen Boltic – Mosserud

Gingerbread cookies Box

Efter 65 minuter i regnet stod det 1-3 till Mosserud [gröna laget ]
IMG_8198

Bolticspelarna gör sig redo för hörna. Är det bara jag eller ser det inte varmare ut inne i målet?
IMG_8218

Här fick jag till ännu en: ”Vad hände här då” bildsekvens. Kolla vinkeln på klubborna asså, och vad gapar Bolticspelaren som jagar i vitt om?
IMG_8225

Målisen gör sig redo för att ta bollen.
IMG_8226

Bollen i målisens plock och anfallet över. Men…
IMG_8228

..då börjar Boltickspelaren att jubla igen.
IMG_8230

Och nu var jag hundra på att målisen hade bollen, så vad handlade jublet om då? Blir det mål automatiskt om man bara jublar tillräckligt högt?
IMG_8233

När man inte ens hajar varför spelarna jublar. Då är det en meget kônstig sport att förstå, iaf vid första anblicken mina Damer & Herrar.
IMG_8235

Sedan visade det sig att 28’an hade nitat målisen när han åkte förbi honom. Olyckshändelse vrålade Boltic fansen!! men om man inte klarar undvika målisen på en 65 meter bred plan så kan det väl fan inte kalla det en olycka?
IMG_8238

Men det var inget som gjorde målvakten svart i synen :)
IMG_8253

Han ba fortsatte att lira som den hjälte han var!
IMG_8257

När det väl startade mörkna så gick det ruggigt fort. Fick ändra isot var fjärde minut typ!
IMG_8260

Och då kom regnet med i bildernas mörkare delar.
IMG_8266

You talkin’ to me?
IMG_8268

En enda utespelaren såg jag med galler för fejset. Han måste ha en bra glaa mamma han.
IMG_8277

Bara för att jag skrev ”Den ende med galler” så dök No: 20 upp med galler han med. Dom två med galler menade jag :)
IMG_8279

En lite för vanlig syn i mina ögon. Men dom kom alla av isen för egen maskin.
IMG_8284

Jag vet inte om det berodde på regnet men isen såg väldigt konstig ut. Knottrig på nåt vis!? Och den var även alldeles nylagd i pausen mellan första och andra perioden.
IMG_8288

En annan eye catcher var att bladet på klubban som inte var tejpat. Klubborna var ju jämt tejpade förr i tiden. Less is More :)
IMG_8294

Placeringen på stolparna till läktartaken kändes sådär.
IMG_8290

Klockan 15:11 baljade Mosserudarna in slutresultatet 1-5 till Mosserud.
IMG_8296

Samtidigt som Mosserudspelarna tackade de få diehard fansen som stod kvar i regnet för stödet till segern…
IMG_8330

..så funderade jag mest på: Tar man verkligen med sig en låda pepparkaker när man går på bandy 2012. I loving it!
Half box of Gingerbread cookies Abandoned on the bleachers

Vill du se lite snyggare bilder från matchen kan jag rekommendera att du kikar in till Elis af Wessmarks sida. Klicka här.

One thought on “Fortsättningen på Annandagsbandy derbyt mellan Kallstalagen Boltic – Mosserud

  1. Pingback: Vet du i vilken idrott det ser ut så här på läktaren efter att matchen är färdigspelad och publiken har gått hem till sitt i Karlstad « Karlstad Igår

Kommentera

