Vet ni vad det finns längst in i den mörka Wermlännska tomteskogen, nu menar jag långt bortom alla rödmålade plyfa tomtar alltså

IMG_6430

Jag var ute och letade efter en tomte som jag kunde ta några bilder på när jag fick se denna fôggelholk. Den satt jättehögt upp, men satt så snett att man kunde tro att en division dyngraka Kanadagäss hade störtat in i holken och vridit den. Fast det var det nog inte, men kul såg det ut :) När bilderna av holken inte såg ett dugg roliga ut på LCD’n så vred jag kameran lite så jag fick med en halv lampa i högra hörnet. Men holken hade redan bestämt sig -den djäveln skulle se trist ut.
IMG_6294
Babs & ISO Jag testade och drog högdager reglaget 100% på LR och shit asså! Det blev inte brunt! Fast det tog bort för mycket ljus på himlen, så erektionen uteblev ändå…

BTW!
Om man inte är den vassaste på att stava till K-gäss så kan man skriva det i Googles sökfält, då kommer den här sidan fram. Undrar vad det stått om jag sökt på rökare?
Kanadagäss låter Honk eller Gronk

One thought on “Vet ni vad det finns längst in i den mörka Wermlännska tomteskogen, nu menar jag långt bortom alla rödmålade plyfa tomtar alltså

  1. Yo! Gjorde du det i Lightroom? Det där lampskenet ser rätt brun ut.. [chuckles] jämför lightroom och dina beprövade bildbehandlingsprogram under julferien.

Kommentera

