Undrar varför gud slutade tillverka män som ser ut som riktiga män

_MG_2303

8 thoughts on “Undrar varför gud slutade tillverka män som ser ut som riktiga män

  1. Hela frågan är felställd.
    Men bilden är bra. Kanske faktiskt… Skitbra!

    Du har valt rätt berättarteknik, med andra ord.

  2. Det här kanske var The comment of 2012 i mina ögon!
    Jag höll på att garva röven av mig asså! Jag har jobbat rätt intensivt med denna bildtext de senaste 4-6 veckorna, har säkert skrotat över 10 000 olika titlar, men igår så gav jag upp och helt enkelt singlade slant mellan två titlar varav denna vann storslaget. Och så kommer du och ba; ”frågan är felställd

    Förresten när kommer dom rätta orden. 4-6 veckor?

  3. Jag var bara sugen på att gnälla på din missuppfattning om att det skulle vara Gud som tillverkade män. Under processen händer det iofs ofta att någon av de inblandade utbrister ”GUUUUUUUUUD!” i falsett, men det har egentligen inget med den monoteistiska högre makten att göra.

    Bilden är ju asbra, och om man som du inte egentligen föredrar att skriva text av olika anledningar, är bilden ett så mycket bättre sätt att säga det. Den här hade inte behövt någon rubrik alls, så vad det borde stått istället är en kuggis.

    Och nu kan vi garva ihop åt all tankemöda du lagt ner på onödigt jobb. :-)

  4. Aha du högg på att jag spelade på religions-kortet :)
    Det var bara en utveckling på ”Vart tog alla riktiga män vägen”
    Tror jag var så tom att jag inte ens tänkte på att Gud bara är skapare för vissa.
    Pelikanen!! Nu kom jag på’t, jag skulle ju ha kört på att allt är Pelikanens fel :-)

  5. Tycker du verkligen det?
    Bilden är ju trots allt redan publicerad.
    Jag tycker sprängkraften går bort vid en andra publiceringen trots namnbytet.
    Fast det kommer nog en strax ett nytt motiv, ett som kan bära upp en Pelikan titel :)

  6. Okej, då är vi på samma spår.
    Jag var lite orolig att du höll till på ett annat spår.

    TuuT! TuuT!

Kommentera

