2012-12-12

P1110046

Några starka doser stress och ett par doser klantighet och en jävla massa otur så blev jag med Holga den 2012-12-12. Trodde jag hade lagt bud på en söt Diana+
P1110050

Håll i hatten för det blir värre! När den kom hem kändes inte allt okej. Men det var först när jag läste det finstilta [vita pilen ]på kartongen som hela jorden rasade ned över mina axlar. Jag hade köpt en djävla Holga 120 CFN där efet står för Flash! Men Hey Joe, nu kan jag säga ”Long exposure funktion” på grodätarspråk. Yeeyy to me!
P1110050-2

11 thoughts on “2012-12-12

  1. -Dom små med french tip :)
    Jag är lite orolig att flash versionen har en kvikkare slutarhastighet så bilderna blir underexponerad om jag kör utan batterier i blixten :(

  2. Holga =är inte de en leksaks kamera?
    Men det blir säkert Kanon bilder i Fenans händer!
    Så inom dom närmsta dagarna önskar jag och resten av alla fotonördar i intressekretsen få se någon bild?

    Tack på förhand //M0lle

  3. Tjenis Mollberth

    Kameran är leksak men 120 filmen är så j-ä PRO att Buzz Aldrin to.m. släpade med sån film upp till månen.
    Det kommer tyvärr inte bli några bilder tagna med den här kameran av mig. Jag ska hiva iväg den tror jag. Känner inte för färgblixt :(
    Jag hade faktiskt tänkt att använda kameran till stora och små utomhusarrangemang typ när FBK vinner elitserien eller kanske på ett brass-band i en gatukorsning :)

  4. Aj shit va avundsjuk jag blev nu Steffe
    Eller menar du att du vill byta bort den ena mot alla slantar som jag just nu har i min vänstra ficka??

  5. Ha ha. Det var något företag som i samarbete med LOMO skulle göra reklam för någonting. Jag fick två kameror och ombads att lotta ut en kamera. Jag skrev ett par rader om det på min blog, men ingen svarade! Senare köpte en av mina flickrkontakter en kamera mot att han gav mig två år gratis på flickr.

  6. Jag fattert inte allså Steffe
    Varför har du sån j-ä tur jämt!
    Du träffar OS medaljörer när du går till affären för att köpa gröt -OS medaljören ställer upp på fotografering.
    Vi normala människor får nöja oss med att casha upp och köpa EN Holga -Du träffar såklart nån som ger dig TVÅ Holgor.

    WHY GOD…

Kommentera

