Igår kom den

P1100538

Kommunen hade byggt en pulkbacke av det vita på Stora torget igår.
P1100541

Tyvärr så hade dom inte använt sig av snön från cykelvägarna till backen. Jag fick värsta tvåhjulställen på spikraka vägar flera gånger :(
P1100458

I downtown hade dom glömt att satt på värmen i backen också. Så där var det som rena rama isbanan på vissa ställen.
P1100451

Här går det också värmeslingor under betong-gatstenen. Tänk om han ska trycka ned knappen som startar värmen halkade och skadade sig på vägen till knappen i morse. Tänk om han skadade sig så han blir sjukskriven ett halvår och kommunen måste anställa en ny knapptryckare? Bara upphandlingen till vilket rekryteringsföretag som ska sköta anställningsintervjuerna så dom inte anställer en klåpare lär ju ta några månader. Det kan bli en spännande halkig vinter i Kallsta Downtown 2013.
P1100551

I utkanterna av stan hade plogen inte heller besökt. Jag fattar inte hur dom får dagarna att gå alltså, för hur mycket ludd kan det finnas i en navel?
P1100500

Helt jävla hopplöst att cykla i. Vi plogar gång & cykelvägar först, säger dom också.
P1100501

Tillslut gav jag upp och följde strömmen.
P1100495

Gissa hur kul det är att få en apa till busschaufför som måste ligga några centimeter efter pakethållaren och gasa längs hela Tingvallabron. Jävla conrnflakes chafförer!
P1100475

Gissa va trångt det ska ha varit här under dagen då :)
P1100508

Jag kan riktigt se det framför mig, pensionärer som krigar med käppar och stavar för att få plats i den smala snöfria mittfilen av bron.
P1100525

Enda torra cykelvägen i hela KARLSTAD. YEAH!!
P1100594

Smala delen till vänster är för gångtrafik. Skulle anta att de flesta vandrade i cykeldelen. Ser kriget mellan cyklister och gångtrafikanter mellan 16 – 17:30 framför mig.
P1100602

Det sista spåret av krig jag fann denna kväll var på fasaden till Karlstad C. Snöbollskrig!
P1100592

Hela perrongen ligger under tak men den jävla snön hade täckt asfalten ändå. Springor i taket kanske?
P1100570

Men det var samma sak på Drottningens gata utanför Bingo Palatset. Knappt nån snö alls på gatan trots klar och öppen himmel. Men på trottoaren under taket gick det inte ens att hitta en antydan till att trottoaren var uppbyggd av äkta cement gatsten.
P1100556

Jag hörde några ambulanser under kvällen men den enda riktiga action’en jag såg var ett svivelhjul som såg ut att komma från en resväska. Hemsk väsk-frontalolycka?
P1100582

Tillslut fann jag ett stycke någorlunda vettigt plogad trottoar iaf. Tack för välfärden!
P1100603

Eller som jim sa: Baby, light my fire!
P1100547

5 thoughts on “Igår kom den

Kommentera

