En firre är också ett liv!

P1100144

Jag såg en mörtstuga på Hagatorget igår. Den hade antagligen flutit upp i kanalen, sedan hade väl en generös Kallstabo tagit initiativet att pryda Hagatorget  med ett hemskt vidrigt mordredskap som dessutom var full i stinkande fisk lik. Vad hände med folk som kröp upp i soffan med en stor trendig kopp full i varmt te i kylan? Har dom trillat ur soffan, blev den sköna filten för varm, slutade veden i spisen spraka eller var det för att katten dret i raggsockorna som du kände dig tvungen att förfula torget såhär?
P1100104

Klockan var nånstans mellan 15:00-16:00 så det hade börjat mörkna rejält på marken, fast himlen var fortfarande ljus. Så det var helt hopplöst att få till en vettig exponering. Och jag som ville ha en stor bild :( Helst skulle jag vilja haft med hela torget, men då blev det även himmel så det hette duga. +2.03 fick jag öka exponeringen här.
P1100159

Hmmm näehejdu! Det funkade visst inte att ha Napoli huset som bakgrund heller.
P1100164

Besegrad av moder natur så glömde jag bort idén om den stora bilden och ägnade mig åt närbilden. Men aj då, nu tog nog ljusmätaren ljus från taxibussens strålkastare.
P1100103

Amen guuud va mörk bilden ble nu´rå! Äsch ljusmätaren blev såklart bländad av trehjulingen där va?
P1100110

Och så där fortsatte det. Nu 24 timmars efteråt så kan jag nog säga att jag förstod inte riktigt att himmlen va sååå mycket ljusare.
P1100115

Just som jag stod där och meckade så kom det en Tax och tömde tarmen. Luktade döden ):
P1100117

Jag tyckte att den vuxne mannen frågade var dog’en kom ifrån? Varpå glinet svarade ” Jag hittade den utaför affärn där borta” sen ba gick dom ??
P1100125

Precis som dom gick ut i gatan och den röda Volvon stannade till kände jag att nu har jag tillräckligt med mört-material och slog av kameran. Det skulle jag inte ha gjort.
P1100127

För då missade jag att fotografera när the Tax gick till attack mot den röda Volvon. Ongen hängde lodrätt efter i kopplet och chauffören slog i backen för att fly morrandet :)
P1100129

När jag fick igång kameran igen hade ”Mad Tax” lugnade ner sig och korsade precis över refugen samtidigt som Volvon smög tillbaka till övergångsstället.
P1100131

Sen hände det inget mer kul alls i Haga. Röda Volvon åkte hem.
P1100133

Då upptäckte jag en skum dragkedja, som jag började fundera på om den kunde ha nåt att göra med att lura in mörten i stugan. typ att mörthataren för in något som luktar mörtsnask där och sen kommer mörtera… och får svälta ihjäl för att IDIOTEN inte har ork gå tillbaka och tömma den!
P1100136

Shame on you!
P1100145

Kommentera

