Men ge’rej nuuu, skulle jag ha gjort detta¿ Äh glöm dä!

IMG_5648

Jag satt och rensade ur en one year gammal disk häromhelgen. När jag upptäckte en massa tallkvist-bilder på disken så ba: Vad! Varför! Vem! Inte jag iaf!
IMG_5650

Det kändes verklighetsfrämmande lixom för JAG fotograferar varken SÅNT eller SÅ DÄR. Det är nåt i kanten mellan skärpan • bokeh’n vid närbildsfotografering som jag inte gillar. och det där trista bruset som alltid blir i bokeh’n vid så här kort avstånd. Men dom här bilderna var ju riktigt bra, inte alls som de blev jag testade sånt förr i tiden.
IMG_5647

Det måste va fotograferat i minst bländare åtta tänkte jag, kanske to.m. tio. Men när jag kollade exif’en så ba shit liksom: 200mm f/2.8 – 1/100 till 1/160  och med den inställningen borde jag ju fått rörelseoskärpan från helvetet, -för att inte snacka om vart bokeh’n skulle ha kommit ifrån :) Jag vet att jag inte har haft med stativ med ut i skogen. Så jag blev tvungen att kollade exif’en på samtliga tallbilder innan det faktiskt gick in att det är nog jag som är den ansvarige tall’o’grafen här. Spooky Feeling!
IMG_5653

Så nu kanske man kan kalla sig en fena på gröna tallbarr också rå ;-)
IMG_5649

Kommentera

