Woody City

Phillipes Downtown är till största delen tillverkad av det gröna och barriga guldet. Vackert är bara förnamnet!
Tree Town

Man skulle ju lätt tro att husen i en bergsftad skulle va byggda i sten, men icke sa filibjuren! [lokalbefolkningen kallas så enligt gammal traditionell folkmun ]
IMG_7346

En av frisörerna i träcity är ett troll, fast när jag var liten så blev jag ipackad att : ”du ska inte tro på allt strunt som står på skyltar”, så vem vet kanske? Kanske inte :)
The Hairdo TrollPs, är det bara du eller är det jag också som tycker att den oversizedade träkarmen runt toafönstret på bilden ovan är både ascharmig och tillför spänning i arkitekturen ?
och att dom superbreda handknackade trottoarkantstenen på pic 01 är som pricken över I om man ser till stadsplaneringens arkitektur i ett hållbart klimat & samhälle ?
kanske gick jag för långt nu… igen… men vart skulle jag ha stannat ?

Kommentera

