Det var en gång en man med en gura

IMG_7249,

Sånt här gillar jag. Smäll upp med en spånskiva för fönstret och måla dit några tegelstenar och ett motiv från Ferlins gamla dikt – Inte ens. Lyssna här:

Inte ens en grå liten fågel
som sjunger på grönan kvist
det finns på den andra sidan
och det tycker jag nog blir trist.

Inte ens en grå liten fågel
och aldrig en björk som står vit –
Men den vackraste dagen som sommaren ger
har det hänt att jag längtat dit.

IMG_7250

Huset ligger såklart granne med Ferlins gamla plugg. Har du sett en snyggare entré till ett plugg nån gång då?
IMG_7256

Och fönstren till aulan. Huga! Jag fick skönhets-yrsel av tredje graden vid första sökaranblicken. Sätt dig ned och beundra om du är känslig.
IMG_7252

Fast de andra fönstren fick mig snabbt på fötter igen. Usch vilken sniken fönsterrenovering asså!
IMG_7247

Jag har sett att täck-övfer-fönster tekniken är ganska utbredd, kanske är lite av en tradition i Nisse Ferlins hembygd? Denna gillade jag ochså.
_MG_2413

Nisse själv då? Ja idag står han lite undanskymd nere vid fallet och lirar på sin gura hela dagarna.
_MG_2370

Just det ja.
Jag trodde det var möggel och gjorde en förstoring. Vet ej men det ser ut som solen har arbetat övertid på vissa av dom ljusare ställena iaf. Synd på den snygga målningen.
IMG_7251-2

Kommentera

