Ett parti från 2012 års Automobil visning i musieparken

IMG_8346

Karlstadnytt visade upp sin nya stadsjeep utanför Cyrillus templet förra veckan. Den va kokainvit och hade stora silverfärgade fälgar som var klädda med svarta gummidäck.
IMG_8344

Med tanke på hur vackert Cyrillushuset är så förstår jag inte riktigt hur dom tänkte här? Hade dom parkerat framför typ en ICA eller Konsum lada så hade det nog lirat.
IMG_8330

På denna plats tycker jag faktisk bara omgivningen lyfter upp det fula i bilen. Jag menar det enda JAG tänkte på var vem fan kör runt med endast solfilm på dom bakre rutorna och husvagnsfjädrar bak 2012? Inte ens Epa-maffian i Seffle jue… Såna tankar tror jag aldrig jag hade fått om dom hade lagt visningen på ett annat ställe.
IMG_8347

En del av karlstaborna blev mer tagna av badflickorna, så mycket mer att dom klättrade ner i den torrlagda/lövlagda polen och hängde med dom i stället.
IMG_8320

Dom flesta tittade faktist inte ens åt bilen. Förstår du poängen bättre nu??
IMG_8324

Nu vill jag inte framstå som Karlstads smartaste dokumentator eller så, för jag reste faktist till visningen med min lättaste utrustning [60D+200mm ] Inte så clever för det visade sig att vara en tekniskt omöjlighet, en omöjlighet med med det stooora O’et att få med hela den gyllene triaden på en och samma APS-C-sized bildruta.  
IMG_8338Triaden är: 1. övre tempel fönstret. 2. terrängfordonet/stadsjeepen. 3. hårda badflickorna.

Kommentera

