Idag tänkte jag knyta ihop denna förprogrammerade säck om en bil på en bil

IMG_2690

Jag & lille Canon var ute på en skogspromenad när vi plötsligt fick ögonkontakt med en rävsbakände. Spännande! Spännande!
IMG_2693

Fast när vi kom närmare såg vi ingen räv, bara en gammal Ford.
IMG_2742

En gammal Ford med många klistermärken. Ägaren verkade vilja framstå som motsatsen till en gubbjävel.
Untitled

Ofta är det ju faktiskt hon som sa’t som va’t! och Calix motorvärmare, Holgers, wermlannsörnen och en gammal första maj blomma känns ju inte James Dean precis.
IMG_2700

Marie Städ var ju rätt Rock n’ Roll. Fast varför har inte Wiki några uppgifter om det? Först tolkade jag detta som att forden hade rullat i Mariestad, sedan när Karlstads James Dean köpte Forden så tejpades E’et över och A’et i stad blev ett Ä. Men eftersom 21 kr/tim ser ut att ha tillverkats under Mariestads tiden så stämmer nog inte det heller :(
IMG_2718

Chrooome DÖööskalle på ventil kändes väl lite si-så-där på en Tanus XL om jag ska va brutalt ärlig.
IMG_2711

Fast DÖööskalle på Snowtrack däck  var det som fick bägaren att rinna över. Nästan som Mr Dean iklädd ett par nyvägda Carema blöjor.
IMG_2735

Det röda klistermärket på höger bak gillade jag alot :)
IMG_2731

Mesta NEEJ ögonblicket fick jag när jag såg tejpen under ”roll me over ” klistermärket! Det skulle ha varit kul att fått sett vad som suttit är, jaaa :-)
IMG_2695

Kommentera

