01# Veckans direkt ur minneskortet bilden by Fenan

Sausage on Dash

5 thoughts on “01# Veckans direkt ur minneskortet bilden by Fenan

  1. Men WTF……. Det är bara på Fenans minneskort det kan finnas såna här bilder ;-)
    Det di har det har di i wermland, å på travbanan dessutom :)
    Men hackkôrv på instrumentbrädan va……. WTF :-)

  2. Haha! Länge funderade jag på vad det är som skriker Färjestadstravet och inte Bibliotekstorget i Kil. Har hon blitt synsk? Väääldigt lääännnge funderade jag innan jag kom på det. Och då ska’ru veta att jag var 70% säker på att jag valde fel bild igår, ”ingen kommer juh se att det är hackkôrv på brädan.” Fast där hade jag visst tvärfel, du såg ännu mer :)

    Det var lite som när man fick första cykeln känslan när jag snabbt gick ifrån bilen. Eftersom vissa människor kan bli mer än skogstokiga när man fotograferar deras egendom så visste jag att nu måste det gå fort dretfort, punktmätte ljuset snabbt på flera ställen och testade på 1/80 f2.8 iso 2000 och tog tre bilder sedan iväg. När jag bara var några meter ifrån kôrvera så jag slog på LCD’n och ba vrålade Yeahh knäpptyst!! Mycket tur – Mycket skicklighet – Varför kör inte alla Canon, fattert inte… ;-)

    Här är bilden som velade med, lite snyggare, lite skarpare men lite för tight på nåt vis? För två år sedan hade jag garanterat valt den. Evolution?
    Sausage on Dashno ps for life

  3. Jag tycker nog att den bilden du valde från början säger mer och får, i alla fall mig, att ställa mig frågan Varför i herrans namn har man två hackkörvar i vindrutan på en parkering. Den skapar lite mera spänning. Den andra serverar liksom bara hackkörv. :) Men det klart….springer inte kusarna som ägaren vill så blir det kanske hackkörv av dom i slutänden Början och ett ev slut. Detaljen jag såg är liksom början och korven är slutet :D Men oj vad jag nördar….

  4. Sörry for the late answer, been bizzy!
    På frågan om VARFÖR så är svaret att här i Wermlann så här hackkörv kultur. Vi har både hackkörvens dag och ett sällskap som kallar sig hackkörvens vänner. Vissa säger att hackkörven är större än gud i Wermland, och jag tycker det känns som det stämmer rätt bra :) Ibland när det är trav så ställer Hackkörvens vänner upp jordens största stekpanna och bjur på stekthackkörv. Efter att jag såg körvera på instrumentbrädan så antar jag att dom kränger körv ohkså, eller så hade han handlat inna han åkte på trav?

Kommentera

