I Karlstad har vi ingen kunglig horkarl, men vi har rätt höga skyltar

IMG_5961-2

10 thoughts on “I Karlstad har vi ingen kunglig horkarl, men vi har rätt höga skyltar

  1. Årdet en Cheva Impala -59:a i bakgrunden? Jag ser inte om det är några fenor på`n.

  2. Ja där stod det en ensam amerkanare, du linsen.
    Men jag får nog erkänna att du satte mig på pottan riktigt ordentligt där, jag ser heller inte några vingar.
    Men det är inte helt omöjligt att du har rätt för att det är rätt låga vingar på 59’an.
    Det är mer som stämmer. Två lampor, check! Fyra dörrar, check! Framrutan liknar också, check! Inte omöjligt alls faktiskt.
    Chevrolet '59Cheva Impala -59

  3. hmm, jorden enklast trick, det där med att få höga stolpar med ‘låg’ perspektiv. För inte kan jag tro att vägverket gör högre skyltar i Karlstad.
    Du har alltid så roliga bilder. :-))

  4. Haha!
    Nu får du allt förklara dig Babsan.
    Hur gör man ”jorden enklast trick?”
    Om du kollar in stolplinjen och jämför den med huslinjen i bakgrunden så ser du vadå :-)

  5. Jag vill lära mej ”jordens enklasre trick”så vi inte bara har Kunglig horkarl här
    Kan jag anmäla mej för en kurs eller liknade?
    I så fall:var?när?hur?

  6. HAUR vet jag molle.
    Eller tror att jag vet HUR iaf.
    Kameran ska va mot marken, en aning upp-tiltad så du får med själva lampan på stolpen.
    Så det jag tror är HUR är att du trycker på knappen med tummspetsen, pga att du tiltar kameran med alla dom andra fingrarna.
    Om Babs kan göra en You Tube beskrivning på ”J.E.T.” så är det datasalen som blir VAR.

  7. En gammal yrkesskada:p.g.a idogt tryckande på tighandtagets ”tryckknapp” i flera decenium så har jag en jävuls värk till och från i tummskrället

  8. Eftersom även jag vet att man trycker ned tigknappen med fingeravtrycksdelen av tummen, inte spetsen så förstår jag att du fiskar efter en ”tummeborg” i julklapp. Önskelistan är skickad till farbror Julmust Jultomten.

Kommentera

