Välcome to Fenans thursday-photography corner. Todays subject is the shittyest three letter word of them all: -why-

IMG_7271

Jag satt och gick igenom bilder från ett sånt där student-tjosan häromdagen. Jag kör alltid på top AF-punkten på fôlk. Gissa om jag blev besviken när jag kom till denna bild. Antar att jag tog bilden för att bruden såg så lycklig ut eller så var det för alla snygga färger på hennes skjorta? Men kolla in killens leende. Jag fattar inte varför [WHY ] inte Canon Japan LTD kan lägga till en punkt däruppe, en lite förskuten åt vänster så man kan greja snygga leende par utan att behöva beskära och krångla. WHY!
IMG_7850

Eftersom leenden är king i min värld så brydde jag mig inte om att få med hans händer. MEN WHY LIKSOM!! Varför är jag så äckligt blind? Jättemånga varv med svart eltejp runt en massa röda plastpinnar (?) på tassarna borde väl vem som helst se¿ Förresten kan detta vara TANDBORSTMANNEN?? Nyfikenheten äro outhärdlig…
IMG_7659

Är ni redo för den största missen?
I den Lagerlöfska parken stod studenterna på rad och halsade rött ur en plastdunk. [höger i bild–>] Inget vidare fotomotiv egentligen men det jag försökte fånga var att alla studenter som stod bredvid halsaren och sjöng: ”♫♪♪ nu skaru halsahalsa gärna lite mer♫♫ ♪…” osv. och det var inte dom vanliga student-vrål-skrik-sångerna utan dom sjöng tyst, smakfullt och vackert. Så vackert att jag iaf gjorde ett ärligt försök att få en bra bild som skulle visa dom sjungande studenterna, fast det gick ju såklart inte. Antingen såg det ut som dom vrålade för fulla muggar eller bara knäpptysta, inget mittemellan – inget vackert alls ): När jag såg att tjejen i mitten hade en jeansjacka på sig så tänkte jag ”hon är nog från Kil” så jag förstorade bilden några ggr för att se om jag kände igen henne men det gjorde jag inte. Däremot såg jag allt kladd på hennes tröja, det verkade som att hon hade upprepat något ca 30-40 gånger på raken + att någon hade skrivit GÄDDAN—> och gjort en pil till avbockningarna. WHY såg jag inte detta när jag stod rakt framför henne och hade möjlighet att fråga vad hon hade gjort om och om igen så många gånger? Så jävla typiskt! Why my lord?
IMG_9001

Några mer funderingar? Jag kan lösa alla olösbara gåtor, billigt också, kostar bara en någorlunda färsk Apple mini. Det är väl kosta billigt iaf!!
IMG_7684 my force so weak.. weaker the pissöl.

Kommentera

