Labolina?

IMG_3193

26 thoughts on “Labolina?

  1. Vet du, den där tyckte jag om.
    Hur blir den som svartvit med lite extra svärta? Kanske en liten, diskret mörk vinjett?

  2. Tjena ISO
    Kul! Jag var faktiskt lite orolig för att du inte skulle haja, det var nog därför jag la till den luddiga titeln ;-)
    Diskret vinjett på nattfoto?? Jag får nog ta och skicka bilden till dig i eftermiddag, för det här låter spännande!

  3. Vad är det som får dig att längta till att se bilden i svartvitt?
    Nu har jag tittat på bilden rätt mycket och jag tycker inte färgen stör alls, visst är det lite linserror på cyklarna och elskåpet och så. Men eftersom inte fokuset ligger där så tycker jag faktiskt bara att det lyfter, gör bilden lite fylligare på nåt vis. Så vad fan är du ser!!

  4. Hm. Vet inte. Jag tänker mig nog mer Spänning, och mindre Småstadsvardag. Färgen bidrar liksom med det senare. Den är trygg och bekant, och även om Gult är den finaste färgen, upplever jag att de gula tejpremsorna runt stolparna stjäl fokus.
    ISO after midnight
    post by the ISO

  5. WOOHOO!!
    Jag blir blind varje gång jag tittar en av mina egna bilder redigerad av någon annan, det känns faktiskt som att någon knullar mina ögon.
    Helt omöjligt att ge bildkritik, hemskt vacker bara!

  6. Tjenna Mr Post
    Det är ju två helt skilda bilder, min är ju mycket mer tydlig och lättförstådd. Jag tänkte faktiskt att dom som skulle se min version här på bloggen skulle behöva några minuter innan dom skulle se allt, alternativt tolka den på väldigt olika sätt, och det är ju exakt så som jag ser på din version! Tror din förlossningssköterska gav dig några extra deciliter mod när du föddes :)

    Den gula reflextejpen var det första jag hängde upp mig på, men så tänkte jag ”WTF jag står ju inte i en jävla studio med en EOS IDX + EF 24/1.4 och isåfall så köper jag hellre ett Photoshop och klonar bort tejphelvetet än gör den sv/vit” sedan var det lätt att svälja alla andra svagheter ;-)

  7. Som sagt, två helt olika bilder.
    Det var din titel, Labolina, som fick mig att tänka såhär.

    Din bild är en helt annat. Inte sämre. Annorlunda.

  8. Din är annorlunda?!
    Är det inte så som föräldrarna säger till den skelögda dottern när hon frågar varför dom alla andra barnen kallar henne ful :-)

  9. När jag cyklade förbi busshållplatsen så tänkte jag ”Dom kan få en Hasselblandare att funka på månen – Men att få en busshållplats i Karlstad kommun ren och fräch…” Sedan när jag stod i hållplatsen och fotograferade blev det ”Laban”. Fast när jag hade redigerad färdigt så kändes laban lite för mycket spoiler’aktig på nått vis, och Labolina är ju egentligen bara en sidekick och inte såå spookylicious som labbe.

    Det är inte skrivet i sten förrens man trycker på enter!

  10. Men det sa jag till dig i förtroende, inte att du skulle BASUNERA ut det över hela j-ä internet!!

  11. Öööhmm…

    Såhär va:
    Tjenna Mr Post
    Det är ju två helt skilda bilder, min är ju mycket mer tydlig och lättförstådd. Jag tänkte faktiskt att dom som skulle se min version här på bloggen skulle behöva några minuter innan dom skulle se allt, alternativt tolka den på väldigt olika sätt, och det är ju exakt så som jag ser på din version! Tror din förlossningssköterska gav dig några extra deciliter mod när du föddes :)

    Den gula reflextejpen var det första jag hängde upp mig på, men så tänkte jag “WTF jag står ju inte i en jävla studio med en EOS IDX + EF 24/1.4 och isåfall så köper jag hellre ett Photoshop och klonar bort tejphelvetet än gör den sv/vit” sedan var det lätt att svälja alla andra svagheter ;-)

    Vem basunerade?

  12. Aha, Jag trodde vi skojade om den ”skelögda dottern”.
    Sorry jag tänkte inte på att det var den nya ISO på andra sidan tråden…

  13. Jag har överhuvudtaget inte påstått någonting om din bilds eventuella medfödda åkommor. Det är hela tiden du som påstår saker, och lastar mig för de påståendena.

    Jag tycker din bild är utmärkt fin.

  14. Förresten innan du springer iväg för långt utan att använda : och ) tecknen så kan jag upplysa dig om att det var betydelsen av ORDET annorlunda som jag skojade om. Inte att du inte är the King of Post!

  15. Ja, men jag väääääääääääääääääääääääät!
    Men du, de fåniga gubbarna är bara för töntar som inte förstår ironi, sarkasm och andra intellektuellt högstående former av humor när de ser det.

    Jag gör inte smilgubbar.

  16. Inte?
    Jag citerade dig, och visade att det ju var DU som basunerade ut att DU var missnöjd med din bild. Inte jag.
    Jag tycker om din bild.

  17. NEJDUFAN!
    Jag ifrågasatte att du basunerade ut att min dotter var ballögd, harmynt och plattfot, över hela nätet.
    Det hade jag hade sagt till dig i förtroende.
    Inget annat!

Kommentera

