Killer

IMG_1758

Såg en katt som hade så skönt mönster på pälsen att jag ”ba hoppa av jernhästen och slet fram fotoapparaten”
IMG_1760

Eftersom katt satt och spanade efter ett najs fyrbent levande meal att ta hem till matmor, så nonchade katt mig helt fuckin’ totalt.
IMG_1766

Saktare än ett IR larm smög jag lite närmare, lite närmare och lite till innan…
IMG_1767

Så ba shit! Katt ser på mig. NEEEJ!!
IMG_1776

Eller vad…
IMG_1777

…det kom nog säkert nåt intressantare som smög förbi i den vildväxta sluttning mot Klarälven som fångade kattuppmärksamheten. Jag tog snabbt det distraherande tillfället i akt och kröp snabbt ett par tre meter närmare katt med den märkligt färgade pälsen.
IMG_1781

Antagligen lite för nära, för här blev det värsta Stand-Off’en mellan oss. Efter bara nån minut tittande på katts marsvins liknande kinder så kunde jag inte längre hålla mig och ba: ”tur att vi inte leker Arga Leken nu” skrattade jag högt. Det var då jag såg öronen. Ser du? Det ena örat är riktat mot mig och det andra mot vägen.
IMG_1784

Sen började det hända saker. Kattmunnen fick plötsligt en super-allvarlig min.
IMG_1791

I blixtens hastighet kom rörelser igång djupt inuti katts-enorma-jutesäck-liknande-kropp och plötsligt ba swischade katt iväg från stenen rakt upp i luften likt en läderlapp.
IMG_1792

och landade, gömde sig bakom ett bilhjul. [en Saab trorja ] What the fuck liksom, gjorde jag nåt fel nu eller what?
IMG_1799

Men det gjorde jag inte! För här kan ni se anledningen till varför katt vred sitt högra öra mot vägen som även senare slutade i flykten från den gröna slänten.
IMG_1795När den Wermlänska mördarkatten får ett byte i siktet så liknar deras svans en kungskobra i attackläge. Hade tänkt visa er hur det såg ut, men eftersom det inte kom något byte så får ni se svansen på en Wermlänsk katt utan byte i sikte. Sôrry //Red

6 thoughts on “Killer

  1. En kattsvans, och inte mindre än TVÅ hundarslen.

    Det var fina porträtt med trevligt ljus och skärpa precis rätt…

  2. Tja ISO
    Två hundarslen med stååående svansar också.
    Precis så som jag ville ha den svarta kattsvansen :-)

  3. SHIT! det där ser ut att vara min familjs katt som försvann från kronoparken 2007 :p en fet katt med grön tattoo i örat.. herregud, han ska jag ut & leta efter :D jag är nästan helt hundra på att det är han..sick att jag såg han här.. riktigt fina bilder btw…awesome

  4. Tjena Björn
    Jag har sett katten flera gånger efter det vid gamla stenbron, på Hagasidan.
    Ps, Ta inte med en hund när du letar, för dom gillade inte katten alls :)

Kommentera

