Igår hoppade Kallsta på ”Prova på en dag i tropikerna” tåget

IMG_2621-2

Istället för att regna hela dagen som YR.no föreslog så släppte regngudarna på precis allt dom hade vid 15:00 draget.
IMG_2604-2

Det regnade så grymt hårt att det lönade sig inte att söka skydd under trän eller dylikt, regnet var helt vansinnigt!!
IMG_2607-2

Efter bara några minuter gick monsunregnet över till ett mesigt duggregn så karlstadborna kunde hälla ur vattnet ur skorna i skenet av Sola i Kallsta. Sedan kom det tropiskaregnet igen och igen och igen! Märkligt No:001: Jag såg bara gubbar som gick runt med paraplyer!
IMG_2664-2

Efter att det tropiska monsunregnet lagt om till mesigt duggregn för fyrahundraåttiåttonde gången så knallade Mr Pepsi in i sökarljuset.
IMG_2708-2

Eftersom han såg väldigt gla ut [och var ruggigt fotogenisk :) ] så följde jag honom naturligtvis några steg. När jag sedan satt hemma och gick igenom bilderna så såg jag att det var lite mer än duggregn över Mr Pepsi. Men han är ju krut-torr, hur är detta möjligt asså sa jag till mig själv! Och den enda troliga anledning jag kan komma på är att han har spetsat pepsin med XX! Så ju mer han dricker ju mer impregnerad blir han. Inte? Varför annars skulle Mr Pepsi knalla runt i Kallstas gator med jordens leende i regnet…
IMG_2714-2

Det skulle ha varit kul och sett hur Mr Pepsis leende hade klarat av några riktiga tropiska droppar :)
Nordic Walk

4 thoughts on “Igår hoppade Kallsta på ”Prova på en dag i tropikerna” tåget

Kommentera

