The P Man

För några år sedan såg jag en kille som stod och småvinglade lite fastän han stod helt still (?) Det såg faktiskt ut som han vinglade mot en lyktstolpe för att inte gå i backen, när jag närmade mig killen som mest påminde om en medlem i parkbänkens a-lag på håll, såg jag det att det var en helt normal och städad kille som ba stod och läste i en blaska. Ähh fast vänta lite nu förresten!! Han var fan absolut inte helt normal kille!! För i hans vänstra hand dinglade den största kamera jag någonsin sett. Den var så asgrymt stor att det satt ett utapåliggande handtag tillverkat i lackad ek på kamerans vänstra sida. En tvåhandskamera asså, jag kan garantera det var den värsta kamera jag någonsin sett utan ett stativ stående någonstans i närheten. Och tänk om det gamla tankesättet ”stor kamera betyder att fotografen har en dretstor.. öh.. grej… en sån där grej som slutar på enis” stämmer? Då är det garanterat mer synd om hans fru än om både grisen och prinskorven veckan innan julafton, det kan jag lova’rej :-)

The Pentax Man

8 thoughts on “The P Man

  1. Ah så är det ju!!
    Haha tänk vilka små stockar den där Palm måste ha med den där stora bilen då :)

    Cropped

  2. En så stor kamera ger stora negativ. :) Å dretmycke detaljer i bilderna. Vill ha just en sån där men dom e ju så dretans dyra. Nästan i klass med Hasselkvists kameror. Nä jag får hålla mig till 6×6 formatet och Rollieflexer och Yashica. Ha en dretbra dag. :)

  3. Fast man får kanske byta rullar rätt ofta då också va´
    Nää jag tycker du ska lägga dina slantar på rikti kamera, typ en Fuji GV 6×9 asså!!

    Me & My Fuji GW690III

  4. Aj, synd att du inte sa det i förrgår Molle.
    Jag gav nämligen bort alla mina stålar till Röda Korset i morse :(
    Sorry :(

  5. Ett sånt där monster skulle sluka mig i sina käftar och jag skulle endast se dagens ljus vid någon tillfällig exponering på 1/250. Det är inte möe det. Nä allvarligt talat den där pjäsen är på tok för stor och tung. Då misste jag nog känseln i armarna totalt. :)

  6. men tänk vilka roliga bilder du skulle få.
    Folk skulle ju asgarva drethårt när dom får se kameran&dej!
    Om du skulle köra med flash så skulle du nog få med deras höstmogna adamsäpplen :-)

Kommentera

