Trots att jag körde på 5.3 blåbärs fps / continuous shooting så lyckades jag ändå att komma av mig och börja tänka på något helt annat

IMG_7988

Jag fann en examensnalle som hängde häromdagen…
IMG_7946

Äääänt•jävlar•liiigen skrek jag. Äntligen ett riktigt bra tillfälle för att introducera ordet: butterfinger [ˈbʌtəˌfɪŋgəz] till den svenska publiken! Fast efter bara några jävla minuters funderande så insåg jag att det är nog bara att glömma. Går ju inte att översätta. Dret! Så det fick bli något så här:  Först antog jag att någon examinist som inte hade ägnat sig åt att spruta sin alkohol på andra människor hade tappat den / någon hade hittat den / hängt upp den på ett järnstaket / sen kom jag / tänkte ”den nallen skulle passa bra som öppningsbild till Examen 2012 / om tobben får ur tummen nån gång… Som ni ser var det rätt kraftig kantsol, men bilden blev rörig och otydlig ändå. WTF! Funderade faktiskt på att dra iväg ett samtal till Paramount ”Tja Fenan här, jag har ett göddigt manus som ni kan använda om ni ska göra en till Misson Impossible film”
IMG_7950

Självförtroendet sjönk så lågt att jag hoppade av dokumentär-linjen och klev på det vidriga installationsflyget och flyttade nalle. -Hatar-mig-själv-
IMG_7951

Blev ju bättre, men men långt ifrån fenan class.
IMG_7954

Kanske är det den ljusa asfalten som felar tänkte jag samtidigt som jag sänkte kameran för att få den skuggiga och mörkare häcken att tjänstgöra som läcker backdrop till nalle.
IMG_7961

Men då började det blåsa och jävla järnröret kom dit igen, fu… Ni hajar grejen va’ [det blev för krångligt/jag var för mensig]
IMG_7965

Till råga på allt så lät det som att någon stod och slog ihop grytlock i närheten, jävligt störande. Som en jävla cirkus! StoOora grytlock också!!
IMG_7966

Oljudet närmade sig också, fast väääldigt sakta. När det kändes som att ljudet bara var en gatbredd ifrån mig slog jag snabbt över till AI Servo och Viola: En djävla amerikanare som kröp fram i 13 km/h, och på passagerdörren satt det ett gossebarn som trummade som en idiot på taket, snacka om en: ”Betong i sannlådan onge”
IMG_7967

En blondin med Loreen lugg bakom ratten?
IMG_7979

Tydligen så var dom såna där Texas Longhornfans allihopa. \m/ \m/
IMG_7981

Hmmm G ‘n’ R asså. I det baksätet skulle nog Iso’t trivas. Grattis på halvmärkvärdiga dagen igår förresten!
IMG_7987

Några timmar senare, högt uppifrån ett bärg såg jag den saktgående fyrhjuliga trumman igen. Blondinen verkade ha blivit petad från ratt-positionen för en om möjligt ännu långsammare styrman.
IMG_8224

Här upptäckte jag att trummgossen sträckte ut handen, eller ja hela djävla armen framför vindrutan och pekade till chauffören att vid nästa korsning ska trumman vinklas åt Vänster. Lite annorlunda va’ Kanske är dom Ståckhålmare :)
IMG_8229

Och när samma procedur upprepade sig på avtagsvägen ut mot Europaväg 18. Ut med handen och rikta den framåt! Så började jag fundera: tänk om chauffören är döv? Och kanske så jävla långsynt att han inte kunde läsa teckenspråk inne i bilen, därför tecknade trummisen färdriktningen på utsidan av bilen. Eller tänk om trummisen hade blivit biten på tungan av en geting när han hängde ut genom rutan och vrålade tidigare och var nu tillfälligt stum. Då kunde ju bankandet i taket som jag upplevde som ett störande oljud varit morsekod/köranvisningar till hon me Loreen frillan??
IMG_8236

Fan vad skumt. Men för att kolla så inte detta beteende är något nytt. Tänk om det skulle vara det trendigaste & hetaste på ”Raggen season 2012”  och jag nu gör ett complete ass of myself så spanade jag in ett par andra raggarbilar.
IMG_8091-8ps, denna bild är klickbar. trodde att bilden skulle bli läckrare utan Peogotten i bakom pickisen, men tji fick jag :) klicka och gör en egen bedömning.

Inge morsetrummande på taket eller nån 37 grader varm körriktningsvisare på utsidan av vindrutan. CHECK!
IMG_8097-8

Inget underligt beteende här heller. CHECK!! Kanske är det min linje som är den rätta ändå ;-)
IMG_8169-8

11 thoughts on “Trots att jag körde på 5.3 blåbärs fps / continuous shooting så lyckades jag ändå att komma av mig och börja tänka på något helt annat

  1. Jeg er for Hells Angels så lenge de holder seg unna dopsalg, prostitusjon, våpensmugling, våpentrening, drap og annen kriminell aktivitet.

  2. Tja Olle

    Såg dig utanför statt igår. I always imagined you to be much more… much more Ristretto Harley.

    IMG_3134.line

  3. Tack!
    Present är fint. Nu blev jag alldeles varm i hjärtat och nästan lite tårögd. Fast jag fattar inte varför jag inte sett det här inlägget i min läsare. Dumma bajs goggler…

  4. Tja ISO

    Present? Va fan! Det enda jag gjort är ju ett inlägg där jag smög in en verklighetsförankrad men kanske mer upplevd som en väldigt luddig textrad av mina vanliga läsare :-)

    Ps, jag ska visa dig vad en present är. Håll i hatten de närmsta dagarna!!!

  5. Närå det tror jag inte.Tanken är att ”den” ska bättra på din sociala status därborta i kungliga fotbollstaden. Men om det slår fel så är allt ditt fel!

  6. ”Tillbaka”
    -och det ska man få höra från dig Peter, du som har börja och slutat och börjat igen mer ggr än vad jag byter strumpor på ett år :-)

Kommentera

