Det var en gång en klarerare som klarerade dagarna i ändo

_MG_2551

Cirka 75% av allt jag publicerar här på bloggen är spontanbilder. Jag ser – Jag tar! Här såg jag två varselklädda damer som möttes på styckegodskajen.
_MG_2350

Egentligen inget intressant i det, men jag brukar alltid vänta några ögonblick för att se om det kanske kan utveckla sig till något intressant.
_MG_2349

Hade en liten förhoppning om att ongen på höften skulle kunna bli huvudmotivet. Och så diggar jag bakgrunden, Herrhagen. Karlstads egna San Fransico.
_MG_2358

Plötsligt började den ena damen gå med benen brett isär, ungefär som en sån där storväxt japansk sumobrottare!?
_MG_2360

Och detta fortsatte hon att göra, och bara i sidled, som en krabba!!
_MG_2363

Det såg rätt kul ut :D
_MG_2364

Här var jag helt hundra på att det handlade om en fotografering. Sumobrotterskan pekade med höger arm vart hon med damen med ongen skulle stå.
_MG_2367

Naturligtvis blev det ingen fotografering. Bara ett ”Hej då!” och sedan gick hon mot mig. Nu när jag har tittat & analyserat bilderna i ordentligt på min bilskärm så tror jag att det kan ha varit danssteg. Jag menar att det jag såg som Sumo var i själva verket att hon visade några nya dance-moves för sin vännina.
_MG_2373

Och när hon stannade här så började det igen. Jag väntar några sekunder för att se om det kanske kan utveckla sig till något intressant motiv.
_MG_2376

Ungefär så vilsen som hon ser ut här kände jag mig.
_MG_2377

Hon kikade upp mot kranchauffören flera gånger.
_MG_2378

Vinkade åt kranföraren också. I klartext kändes det som hon sökte kontakt.
_MG_2379

Men i dom där supersvarta mc glajerna var det ingen större risk att kranföraren skulle se lilla henne :)
_MG_2457

En vild gissning skulle va att hon ville att kranis skulle ta en 15 sekunders paus så att hon kunde smita förbi honom och slippa ta vägen runt kranen.
_MG_2380

När hon hade stått mer än dubbelt så lång tid som det hade tagit att rulla (!) den riktiga vägen så verkade det som att hon tröttnade rejält.
_MG_2381

Om du själv någongång behöver kontakt med en kranis så är mitt tips höjd. Dom sitter högt upp som satan. så försök att hitta en hög plats att klättra upp på.
_MG_2325

En bakskärm räcker ibland, testa själv nästa gång vetja.
_MG_2591

Här började hon iaf gå mot den riktiga vägen ;-)
_MG_2382

Fast ”” var nog kanske att ta i några %.
_MG_2383

…ho kuta som en onge som just blivit upptäckt när hon pallat äpplen…
_MG_2384

”Ingen galen äppelträds ägare ska komma ikapp mig”
_MG_2386

Här syntes det att allt inte stod rätt till i hennes ögon. Tvärnit!!!
_MG_2389

Hon var alltså på väg att kuta in i en järnhäck full i pallvirke. Höger—> Naturligtvis klarade hon sig, vad annars? Hon är ju en Wermlänning!!
_MG_2392

Fast när hon klarat pallvirket så fortsatte hon sitt maraton-tempo.
_MG_2394

Här såg jag vad det var på gång. Ser du?
_MG_2395

Naturligtvis var det 121‘ans härliga leende som drog.
_MG_2400
denna bild är klikkbar för litte större

Den enda stuveriarbetaren på hela Vänerhamn med en blond vertikal moppe-mustasch på underläppen.
_MG_2402

Efter ögongodiset så fortsatte hon sin joggingtur.
_MG_2403

Här såg hon en reflektion från min 67 millimeters frontlins.
_MG_2404

En kanske skulle ta och le lite ‘rå såg det ut som hon tänkte :-)
_MG_2405

Om hon inte hade tagit någon kollegas väska gissar jag att hon heter Anitas.
_MG_2540

På vägen tillbaka till kontoret var det inte ett dugg bråttom. Men kolla in vad vacker hennes kalufs blev i Solas sken.
_MG_2562

En lonsome solstråle ville vare med på bild också.
_MG_2566

Fast här ökade hon på farten igen.
_MG_2570

Som värsta träningsnarkomanen försvan hon…
_MG_2586

————————————————————————————

Just det. Jag har fått in lite frågor ang. 121’ans vertikala musche.
Anna-Lena från Forshaga: Frågade om jag var säker på om det var skägg på hans underläpp? För hon tyckde att det såg ut som små myror på läppen.
Fenan af Karlstad: Det är inte en dum fundering Anna-Lena. För när jag fokuserar på muschen så ser det ut som den rör sig när den går i fokus, lite som myror. Men nej den är äkta. Är det någon mer som har frågor om 121’ans ansiksbehårning så är det bara att fråga på. Jag svara på allt!
_MG_2305

Kommentera

