Tänk om det var chauffören ?

_MG_2114

Igår såg jag något halvskumt. En fönsterfluktare utaför seniorernas hus¿ Eftersom jag aldrig sett det förut tog jag raskt befäl över fotoutredningen.
_MG_1989

Men i nästa andetag kom den här mustaschaktige filuren ut, med riktning rakt mot mig. Gissa om mitt högra pekfinger började ändra färg ;-)
_MG_2083

the mark i walking straight aganst camera three
<_MG_2084

NEJ!! Men vad blir det då? Han fintar mig med en snabb 90 gradare ):
_MG_2090

Fast då måste han gå igenom PRO-land, dom kanske står laddade med utgångna tomater, eller härskna tårtor. Hi Hi!
_MG_2094

PRO huvudkvarteret såg lugnt ut, inga plakat med ”vi minns vad du gjorde” , ”Hyran Ska Betalas Först” eller ”Hur kunde du?”
_MG_2097

NEEEJ…
_MG_2099

DUBBELNEJ…
_MG_2101

Glasses on. Rätt halvsnygga va’
_MG_2106

Om ni glor i mitten fönstret till Vänster om hans glasögon så kan ni lättast se hur det regnade. Långa droppar i 1/400 sekund.
_MG_2107

Sen drog han iväg, kanske till hans hyressnyltande kulbo?
_MG_2118

När jag senare satt hemma och rotade bland vilka bilder som kunde tänka sig vara publicerings-värdiga så startade jag fundera på vem eller vilka som kommer från Secret Service? Inte lätt alls, men på denna bild så kunde jag urskilja att den tunnhårige farbrorn antagligen var chaufför. One down – Two to go!
_MG_2088

Då står det mellan männen på kanterna, men vilken? Han åt Vänster ser ju ut att vara världens tunnpannkaka, och är ju inte ens rakad. Nej han kan det inte va. Men han till Höger ser lite för gammal ut liksom, och så har han en knapp på kavajen. Nä det stämmer inte heller. VEM…
_MG_2104

Men samtidigt som jag började känna att nu är jag nära lösningen på denna gåta så kom jag och tänka på den här hunden och hans blonda vän som fångade hela min och min kameras uppmärksamhet i samma ögonblick som Ljughultarn & co pep iväg.
_MG_2147

2 thoughts on “Tänk om det var chauffören ?

  1. Så här tror jag det är: han med den svartvita randiga slipsen – säkerhetskille från Säpo. Killen i den lilla tröjan – chaufför/säkerhetskille från Säpo. Den ”orakade” – sekreterare och kansliskrivare. Men vem är han i den hemska mustaschen? :)

  2. Ah du tänker så! Listigt :p
    Jag började tänka att det bara var chauffören som var herr Sâpo.
    Relativitetsteorin du vet… När dom fattiga hemmafruarna som måste betala sin egen hyra dyker upp beväpnade med övermogna persikor,
    då kan det nog vara bättre att ha den säkerhetsutbildade bakom ratten. Men nu går jag på din linje :D

Kommentera

