Hur man får en pizza att smaka som en gammal strukturtapet

_MG_3765.

Jag satt på en bänk och väntade på mat när plötsligt dök fru Kotte upp från ingenstans :-)
_MG_3746

Så jävla irriterande asså! Det var mörkare än natta på gräsmattan så jag fick nöja mig med att sitta fint och glo på fru Kotte!
_MG_3748..

Efter att Kotte hade ställt sig upp på bakbenen och kört upp nosen i vädret och sniffat [antagligen efter mig ] så kände jag: Shait!! Jag måste ba! NUU!!!
_MG_3751

Jag ställde in fotoaparaten på max överallt 1/15 f 2.8 ISO 3200, men då tvärvägrade AF’en. Och att ställa in skärpan manuellt i mörkret på en mörk Kotte…
_MG_3754..

Det blev en enorm mängd ofokuserade & rörelsoskarpa bilder men vissa blev äckligt bra med tanke på förhållandena. Är man en Fena så är man :-)
_MG_3756..

Förresten visste du att familjen Kotte är över 65 miljoner år gammal. Det enda djuret som överlevde dinosaurietidens omfattande massdöd var Kotte, rätt coolt!
_MG_3671

Här började fru Kotte känna den underbara doften av min Canon EOS 50D igen, trots att jag satt helt blixtstill på bänken.
_MG_3767

Efter hon hade gjort denna gulliga manöver med nosen sniffande i vädret om och om igen så började jag misstänka att Kottes ögon har jättekort brännvidd.
_MG_3769

Inte alls de 320mm mätt i småbildsformatet som jag var utrustad med. Och den här gången verkade det faktiskt som att hon fick korn på mig.
_MG_3770..

Hon fick så bråttom att hon glömde att dra in sin lilla rosa tunga ;-)
_MG_3772..

Sen visade hon bakändan! Eller som vi bruker säge här i Wermland ”Sen visa ho rôva!
_MG_3776

Spring Kotte spring som vinden…
_MG_3778

Nere vid mattpiskartällningen saktade hon in lite. Inte tillräckligt för att jag skulle hinna att fokusera men ändå ett litet stop.
_MG_3785

Sen var det full fart igen. Tänk hur kul en pizza smakar efter en sån här adrenalinpumpade 180 slag i minuten rovdjurs-upplevelse/fotografering :p
_MG_3788

Apropå käk! Det finns många äldre människor som gillar att mata Kotte med mjölk eller grädde i sina trädgårdar. Kotte får en grym diarré av processade mjölkprodukter, så illa att dom kan torka ut och dö. Så om du ser någon som har ett fat med vit vätska i trädgården, börja med att informera dom hur det ligger till. Vissa äldre människor är så kåta på att se Kotte i deras trädgård att dom driter totalt i att Kotte kan stryka med, då är det faktiskt helt tillåtet att sno fatet och testa hur långt det flyger om du kastar frisbee med det. Att testa om fatet håller för en stooor sten som släpps från en meters höjd är också en nyttigt & kul aktivitet. Komihåg hur det gick för Dinosarierna – Nu sitter dom på instrumentbrädor i bilar som lätt kommer upp i 70 grader om dom står parkerade i solen med alla rutor uppdragna.
_MG_3674

3 thoughts on “Hur man får en pizza att smaka som en gammal strukturtapet

  1. Tja Maranatina
    Det som inte funkade var att när ho lukta så vred hon höve fram & tebaka som en vindrutetorkare eller som tyngden eller va det heter i en sån där bautastor moraklocka. Har aldrig sett sett det tidigare. Hurvida pannkakor är bra för en Kotte vet jag inte. Men tänk att gå från att ha käkat sura insekter hela sitt liv till stekt mat med en jävla massa sött processat socker i? Vore det min mamma så tog jag nog fram prygeln omedelbart :p

    Det blev en Quattro Stagioni tror jag, den kom ifrån från 91:an vet jag säkert iaf!

  2. Tja Mazzatina
    Jag har faktiskt redan dragit en Kebabpi från Romsta!
    Men jag ska nog prova in till innan det slutliga betyget kommer :D

    Nja… Kotte lever ju ganska likt björnen, äter upp sig och lever på sina fettreserverna när dom ligger och sover i idet. Och det är ju rätt töligt om Kotte får en treveckors-diarré pga alla kemikalier och processade råvaror i din mammas pannkakor och sedan inte hinner komma upp i rätt matchvikt och dör i idet :( Jag vet att jag är rätt trist nu, men jag matar själv aldrig djur. Men jag skulle aldrig säga nått till din mammi, det är upp till dig :D Ha Ha!i

  3. Ta med dig lite pannkakor nästa gång du får syn på igelkotten. De gillar gräddade pankisar.

Kommentera

