”Du som lånat min säng”

IMG_7732

Jag tog dom här bilderna den åttonde september, alltså mitt i den glödhetaste studentflyttar stressen! Min vildaste gissning är att: den fd sängägaren/efterlysaren tog sitt pick & pack och drog till Kallsta för att skriva in sig på KAU och hämta Lgh nyckeln och skriva på hyreskontraktet, tyvärr hade inte bostadsbolaget öppet på söndagar. Men han träffa en trevlig karlstabo som öppnade dörren till källarförrådet så han kunde dumpa in sitt pack där under tiden han åkte tebaka till Tokkholm för resten av möblemanget. När han kom tebaka en vecka senare så var sängen spårlös :D Varpå han skrev denna lapp som han satte upp i porten, eller jag menade kanske tejpade han fast lappen på denna pakethållare. Jag kan inte veta allt, speciellt inte när det har med Stockhålmare att göra. Dom är ju tokia :p
IMG_7730
vet tyvärr inte hur lappen slutade, what you see is what you get

4 thoughts on “”Du som lånat min säng”

  1. Alltså, sängen stod UTANFÖR förrådet? Kan det ha suttit en lapp uppe i flera månader:
    ”Ge fan i att ställa saker i den pisstrånga korridoren i källaren. Städdag 15/9. Då kastas ALLT som ni inte har inne i era förråd. Du med sängen: FATTA DÅ FÖR H%¤#te!”

    Eller?

  2. Haha :)
    Det var ”du som har lånat” som fick mig att inse [och gapskratta] att detta måste vara en väldigt speciell människa. Med övervikt åt kungliga huvfudstaden speciell :D

  3. Haha!
    Eftersom att jag har apsvårt med talspråk vs skrivspråk så blir jag bara lycklig när någon annan klantar till det.
    Lite som skadeglädje fast jag får en jävla självförtroende-kick av det istället :D

Kommentera

