Apropå holländaren med SLR t-shirten

_MG_6763

Jag tänkte visa er på hans holländske kompis. Eller mer hans outfit, han hade en rätt schysst sporthatt. I mitt tycke asså!
_MG_6762

Och en jacka, som verkligen passade kanon till hatten! Bara en Leica M5 hängande och dinglandes från axeln som fattas för den där pricken över iet.
_MG_6791

Han gestikulerade en hel del när han pratade. Kanske är han en fransman? tänkte jag :p . Då slog det mig vad lika holländarnas utseende är med ursvensken.
_MG_6771

Jag hade en bild av att en holländare skulle vara lite mörkare i huden. Ungefär som finländare brukar vara ett steg ljusare än svenskar i huden.
_MG_6778

Då kom det en svensk tjej som blåste på rakt in i min kameravinkel [ ] på sin hoj.
Hon som satt på pakethållaren frågade: Vad är det här för människor?
Hon som trampade och styrde cykeln sa: Dom är från hela världen och ska tävla mot varandra i nåt!
_MG_6773

Nu hann inte AF’m med [eller om hon var inom min närgräns? ] men jag tyckte att såg så coolt ut att håret från pakethållartjejen syns till höger i bägge bilderna.
_MG_6776

Som vilket svensk utseende som helst!
_MG_6794

All i got was this lousy t-shirt!
_MG_6765

3 thoughts on “Apropå holländaren med SLR t-shirten

  1. Tjena Molle
    Jag kan lova att i några av dom hundratals ggr jag har sett den så har jag även sett dig med Pantaxen i rökmonet :D

Kommentera

