Nikkor 50/1.8D

IMG_5820
din jävla japanska tredjekolonnare!

8 thoughts on “Nikkor 50/1.8D

  1. Tjja ISO
    Undrar hur en Nikon D70 – 50/1.8 ligger på den inofficiella ”Brott som kan vara värda att utföra – även om du åker på en volta” skalan?
    Jag tror en svag 1-
    Men vad tror du?

  2. Ja men vad är ISO då om jag får fråga?
    Han slog faktiskt sönder ett Nikkor 135/2.0 för inte så länge sedan den lille märkvärdige terroristen :D

  3. Öhm. Alltså.
    Jag är främst pragmatiker. Jag råkade börja med Canon, så jag har fortsatt. Och så har jag små händer, så Canon ligger liksom bättre. Och alla mina kompisar har Canon, så det är ju liksom lättare att låna prylar då, va.

    Och den där Nikkor-gluggen var det rätt länge sedan jag slog sönder. Förra sommaren, tror jag. Och det smärtar, för jag använde det, och älskade det. Överväger fortfarande att få lagat.

    Och rekommendera ett bryt? Hm. Tveksamt va. Men hörrni, vad sitter det för hus bakom gluggen där inne? Och hur stor tror ni sannolikheten (rent teoretiskt, inga uppmaningar här inte!) är att man skulle torska på att öppna skåpet och tömma det?

    Jag tror att potentiell utdelning per sannolikhet att åka dit är rätt hög.

Kommentera

