Här såg jag för första gången en All Cops are Bastards klibba, säkert nåt knutte-relaterat otyg tänkte jag då

P1140482

Då hade jag inte en aning om vad det betydde, så jag var snabb med kameran så jag skulle komma ihåg det. Till er som mest hänger här för att flukta röv så kan jag meddela att året var 2007. Idag sitter dambyxorna några storlekar längre upp medan herrarnas fortfarande sitter några tum under kalsongresåret :)
P1140483

Efter jag hade tagit bilden så vände jag mig om och mötte denna herrn. Snacka om Southern Comfort volym i frillan. Han var rätt cool. [VALFRITT SMILY ]
P1140511.

Orginalbilden var nästan svartare än asfalt och när jag skulle beskära till den lite så råkade jag ta bort pricken över i’et i bilden :)
P1140511
förresten, bättre än så här såg inte mina bilder ut på tvåtusensjutalet

6 thoughts on “Här såg jag för första gången en All Cops are Bastards klibba, säkert nåt knutte-relaterat otyg tänkte jag då

  1. Hellu Marinaana
    Det jag tänkte visa mest var att jag inte fattade att slutartiden var för kort, jag bara gick runt i mitt eget lilla la la land och fotograferade helt utan att förstå varför vägen var skarp men alla bilar och promenerande människor blev så dj-ä oskarpa :p

  2. Vilken frippa :) Cool kille! Å han ser ju både glad och lycklig ut :)

    Jag gillar det där kontrastlösa, den vita slöjan över bilden. Ibland vill jag ha just den effekten och kanske tona in den i ljust blått men jag får inte till det som jag vill. :) Även solen …bla bla bla :D
    Men på nåt viss så passar den där vita effekten på bilden och på honom. Glad som en unge, håret så där galet rakt upp, skjortan som kanske inte riktigt passar till dom brackerna. Å brackerna som kanske e så lite, men bara lite fel.
    Men han bryr sig inte. Det är sommar, det är bilar, det är öl och framförallt e det fest :)

    Jo jag gillar den vita slöjan över just den bilden. :)

  3. Tjenis Lenso
    Han var dretcool, säkert den häftigaste frillan jag någonsin har fotograferat! Jag försökte faktiskt få in lite blått i bilden men mitt PS hade en sån där ”dålig” dag. så det var antingen hela bilden flaggblå eller ingenting. Guuu va tröttsamt Jpg kan va ibland asså :( Om du skulle få någon överväldigande lust att visa ditt ”ljust blått” så ligger orginalversionen av denna bild alldeles HÄR. Om du vill asså.

  4. Jaha då ska vi se om jag lyckats få in bilden här eller om det blir 8 kommentarer med en massa taggar bara. :D

    Jag tog mig lite friheter förutom det blå (cyan). Ungefär så här bidde det :D
    Krillans frippa redigerad

    Jag fick känslan av polaroid när jag såg bilden så jag spann vidare på den känslan.

  5. Haha! Vad mycket glare din ”Glada Frippan” blev! Snyggt :D
    Var det ungefär sådär ljust blått” som du tänkte eller fick du ändra dina planer när du fick se den grymt underexponerade filen?
    Jag tänkte göra den sååå myyycket blåare innan jag gav upp. Dä ä tur att ni proffs finns Linsen :p

  6. Gu mörra i Karlsta :D
    Saken var den att jag hitta liksom inte rätt blå färg hur jag en snurra och vred på reglaget. Nog hade jag vela ha det lite mer åt blå men då gick så mycket av polaroidkänslan och det ljusa åt skogen :)
    Jag skar bort det där till vänster för då tyckte jag att bilarna och människorna till höger liksom kom fram mer. Ja så var det en massa andra saker också men jag ska inte nörda in mig i det.

    Å du, jag e INTE proffs, bara en inbiten amatör :D
    Ha en fin dag i dag :D

Kommentera

