Skoghall – Gruvön på en och samma bild

P1280214

Jag tog en tur över bron till Skoghalls kartongbruk för några år sedan. Eftersom det var klart väder så hade jag tänkt testa att få med både Skoghall & Gruvöns bruk i en ram.
P1280217

Men när det kom en lastbil från Joby i Hova som skulle lossa flis så blev det mycket mer intressant än ett stinkande pappersbruk :-)
P1280228

Plötsligt började han backa upp i flishögen med släpet. Men shit va gör han? tänkte jag.
P1280231

Amen shit! Han kommer ju välta asså!
P1280234

Här höll jag för ögonen, men då hörde jag att lastbilen slutade att backa.
P1280236

också började han köra framåt, och kolla klockan 11 på bilden. Yes det är Gruvöns pappersbruk det ryker ur, antagligen kokade dom sulfit. Det är därifrån Grums fick sin karistiska lukt från.
P1280239

One thought on “Skoghall – Gruvön på en och samma bild

  1. Alla riktiga fotografer säger så som tips till nybörjare, och för några månader sedan så svängde till och med jag!! Om man är helt rooki så kan det nog vara bra och undvika jätteljus solbadande asfalt och svarta eller skuggade bilar, eller porträtt på människor i motljus bara för att man vill ha en solreflekterade klarälv i bakgrunden. Om man kör på automatik och inte kan kompensera så blir det inge kul bilder vettu Bildtina. Jag tror även du kommer hålla med om detta om ett tag :p Men jag älskar sooola. Den här kameran använde jag de här bilderna [ http://www.flickr.com/cameras/panasonic/dmc-fz5/ ] Min tredje digital och min sista kompakt.

Kommentera

