D is for Dalmatian

_MG_9848

Eftersom ni diggade Le Pig hundinlägget så mycket så kör jag ett doggy inlägg till. I give you en av mina favo ras.
Vad är bättre än en Dalmatiner. Finns det egentligen något?
_MG_9842

Du som tänkte TVÅ dalmatiner kan nu sträcka på’rej lite ;-)
_MG_9843

Det kändes exakt så när jag såg den här Dam & Herren. Två asså!
_MG_9844

Det är något nyfiket och kul i deras med beteende som jag inte riktigt kan beskriva men riktigt älskar att glo på.
_MG_9845

Jag faktiskt aldrig sett dom skälla på andra hundar heller, och det gillas. Det kanske är det smartare människor som skaffar såna jyckar?
_MG_9846

Och prickarnaAA!!! HAHA!!! YEAH!!
_MG_9847

IRL tyckte jag dom var lugnare än en filbunke. Men om man kollar på strypkopplet på vissa av bilderna så kanske just dessa var lite för tuffa får en femåring :D_MG_9849

Här var det nån knutte som hade parkerat sin j-ä moppe mitt i gatan, så här dom kom undan min nyfikna lins :(
_MG_9850

Skulle inte förvåna mej ett dugg om det var en sån där engelsk Nörton!
_MG_9837
Inte besatt än? Klicka HÄR så är det kört för dig :D

4 thoughts on “D is for Dalmatian

  1. Tjaru Martajsan
    Jag har aldrig sett 101, men jag ska ta den till en trist dag till vintern :p
    Nu kom jag på att jag skulle ha frågat hundarna varför det alltid bor en Dalmatiner på brandstationer i americanska filmer, fan!

  2. Hellu ‘ina
    Badstrand??
    Tungan?

    Jag har iofs publicerat 1672 inlägg, men det du beskriver där kan inte va ja!?

  3. Å en gammel Norton……
    Dom gillar jag, jag är lite eljest som gillar gamla saker :)

Kommentera

