Döden

is a bitch….
_MG_5604

9 thoughts on “Döden

  1. Den bara vilar, Fenan. Det finns fortfarande hopp för träden, gräset och blommorna. :D Dom sover bara :)

  2. Hello Linse
    Amen att gräset, Klarälva och att blommorna skulle vakna, och att Stockholmarna skulle komma tebaka har jag aldri tvivla på.
    Men tett på björka! Den ser ju dödare ut än arbetarrörelsen.

  3. Helooo Fenan!
    Den är ju inte av och så länge den inte är av så finns det hopp. Bara barken hänger ihop så vatten kan trasporteras ut i de fina grenverket så kommer blanden att slå ut på börken i Karlsta :D Ja löv-er dig. :D

    Du får i uppdrag av lilla Lensie att fara dit och ta en bild eller två på den lilla björken som den ser ut i dag, den 2:a maj 2011. Deal?
    Och jag kan nästan sätta en Selma på att det fortfarande finns liv i den.
    Annars bjuder jag på en kopp kaffe vid tillfälle :D
    För du dricker väl kaffe? :D

  4. Tja Linso
    Klart jag sörplar kaffe. You’re on!

    Du övertygade mig om björkas tillfrisknade såå rejält att jag cyklade dit med ett leende på mina läppar den andra Maj.
    _MG_8541

    Jag ba dööär asså! Fast då upptäckte jag en massa Stockholmare i luftrummet ovanför Klaran så jag deppade inte ihop helt.
    _MG_8592

    Att sitta och glo & lyssna på Stockholmare som leker är som balsam för en besviken och nedbruten själ.
    _MG_8586.  .

  5. Dagen efter, den tredje Maj hade jag vägen förbi björka. Det var ingen vacker syn kan jag lova. Dött! Dött!!
    _MG_8826

    Lite trist kändes det faktiskt, för tänk vilken snygg ♥ formad krona det hade kunnat bli.
    _MG_8838

    Fast när jag stod där och glodde på den vackra kronan så insåg jag att du hade skrivit fel datum, Du menade ju såklart 2 Juni. För det här trädet va ju
    inte alls dött, bara lite sopig tidsuppfattning bara ;-)

    _MG_8840

  6. Jippie, vad var det jag sa. :):)
    Det ser dessutom ut att vara en björk av släktet Betula Pubercsens, eller Glasbjörk på svenska. http://sv.wikipedia.org/wiki/Glasbj%C3%B6rk

    Den björken har inte kommit på att det är vår men den
    kommer att bli megafin lite längre fram. :) Och säkert med hjärtformad krona. :)
    Men ok jag kan bju på kaffe ändå :)

    Lensie :)

  7. Pingback: Skulle ba kolla efter några riktigt sköna vår tecken i skogen | Karlstad Igår

Kommentera

