När jag fick världens kanske mest övertygande isbrytare-telefonsamtal…

_MG_1586

Igår ringde tipsartelefonen argt, en flåsande röst sa högt: Lambergskanalen nu! Karl håller på att bryta upp kanalen, kom hit nuuu!!
The Fenan: Jag kommer direkt.
Tipsaren: Nej nej nej du fatter inte, isen har inte brutits på hela vintern och är så drettjock att Karl klättrar upp på isen med fören innan den bryts!
The Fenan: Jaja [surt ] jag kommer NU.
Tipsaren: Men NEJ!! DU FATTER JU INGENTING, Karls styrhytt lyfter över en meter över sin vanliga höjd innan isen bryts. Du måste komma hit nu!
The Fenan: klick

Jag blev tvungen att lägga på så jag kunde komma iväg. Det är lite svårt att förklara samtalet, men jag hajade ju läget redan vid första meningen men till hans andra mening så höjde han röstläget till mycket högt, och det sista DU FATTER INGENTING ,  låt han nästan värre än vad skrikhalsen Hitler gjorde under hans 28e april tal. Fast på ett roligt sätt då :D Jag skrattade faktiskt hela vägen till Lambergskanalen. Skrattet tystnade dock ganska snabbt när jag såg isbrytaren Karl lämna kanalen exakt samtidigt som jag anlände :(
_MG_1530..

Snabbt gick besvikelsen över till förundran om varför Karl slutade att bryta just där, det är ju minst 100 meter kvar till kajen. Är isen för tjock? Karl för klen?
_MG_1535

Anledningen till isbrytningen måste ju ha varit Yankee cylindern som står på kajen. Och om isen var för tjock kommer leveransen få vänta till våren? Spännande!
_MG_1542

Och var det verkligen ett måste att köra sönder skidspåret i snön, jag tycker att det ser ut som det finns gott om plats i kanalen för att undvika det :(
_MG_1539

Eftersom jag antog att Karl skulle gå mot sin hemmakaj så stack jag iväg till andra sidan av udden och lade mig i paparaz… Bakhåll.
_MG_1546

Yes liksom! Han är på väg till kajen, första flytet idag ;.)
_MG_1549

Eller wtf…
_MG_1551

NEJ! Varför ska jag ha sånt jävla oflyt jämt? Om ni bara visste vad synd det är om mig. Kallt var det också.
_MG_1552

Och så ba dök han upp igen, nästan som gubben i lådan :p
_MG_1553

Going for the kaj.
_MG_1556

Closer.
_MG_1557

B/B Karl: The Karl are going in for docking in T minus ten seconds – Huston copy?
Huston: We read you loud and clear. Start the ten seconds time sequence.
_MG_1558

Nine.
_MG_1560

Eight.
_MG_1562

Seven.
_MG_1563

B/B Karl: Dockin vas a succses.
B/B Karl: All tre crew members are leaving the vessel.
Huston: Caution! The docking sequence was interupted at Seven!
Huston: Are you sure that docking to the quay is 100% success?
Hubble Space Telescope: From upp her it looks like only 39% docking succses.
Huston: It looks like a MF rush job from here to.
_MG_1567

B/B Karl: We are doing an analog inspection /check-up.
B/B Karl: Hubble seems to be right, we cant reach the shoreline.
B/B Karl: The Captian might did a little to big shortcut this time!!
_MG_1568

B/B Karl: Huston, Hubble. Any tips on ”how-to” repair our shitty situation.
B/B Karl: Please…
_MG_1569

Huston: Send Capten upp to the bridge and make him repeat the whole docking secvence by the book.
Huston: And NO shortcuts this time.
_MG_1771

B/B Karl: Gnidde is firin up.
_MG_1573

Huston: T minus countdown will continue at Seven.
_MG_1575

Six.
Huston: The countdown has now begun.
B/B Karl: We are now parallel with the quay.
_MG_1578

Five.
Hubble Telescope: We see a man standing on the bridge.
Huston: It’s probably only the Captain, no reason for a Defcon rise.
_MG_1580

Four.
_MG_1582

Three.
_MG_1583

Two.
B/B Karl: Main engine engineer is safe on dryland.
Huston: Message received.
_MG_1587

One.
Huston: Any news from your side Hubble?
_MG_1589

Zero.
Hubble Telescope: We see somthing that reminds of a mountain Gorilla in heat, he is climbing up the snow hill.
Huston: OK, thats is the Captian. Wessel Karl is emty and ready for inspection.
_MG_1590

Kommentera

