Vad hände med bakgrunden?

_MG_0556

Eftersom jag visste att det inte fanns en chans i Säffle att jag skulle komma tillräckligt långt fram för att fotografera alkoholmissbruket…
_MG_0814

Så kändes det mesta lite trist. Jag måste komma på något ruggigtsmart tänkte jag medan jag blickade ut över dom som hade perfekt vy.
_MG_0655

När denna blixt brann av så kom svaret. Eftersom jag inte komma fram – Så ska jag stå längst bak. Yeah!! Damn i’m smart!
_MG_0659

På podiet stod vinnarbilen parkerad och framför den satt pressfotograferna med… Yes en jävla massa blixtar överallt. En blixtrande bakgrund alltså.
_MG_0751

Så när champagne duschen startade så stod jag beredd för att ta dom ruggigaste och coolaste bildera i hela Karlstad.
_MG_0807

Men WTF… tänkte jag, kan jag verkligen ha tryckt mellan blixtarna slog? Så jag tryckte ner knappen och tömde hela närminnet. [17 RAW bilder ]
_MG_0756

Okej’rå jag tömde minnet kanske mer än en gång då, men nu hajar du va’ Hur faan kommer det sig att jag inte ens fick med en antydan till blixtsken?
1

Men ärligt talat då! Är det inte magiskt, jag tog över 70 st 1/200 f 4.0 bilder och de flesta på 6.3/s. Blixtarna slog på pressläktaren men inget fastnade.
_MG_0770

Är jag verkligen inte världens mest misslyckade fotograf… snyft… :D
_MG_0804
Jo, men jag hatade blixtar redan före. Näe alla bilderna är olika, äru blin eller?

One thought on “Vad hände med bakgrunden?

  1. Den där bakifrånbilden på vinnarbilen är verkligen skithäftig. Antagligen mycket coolare än de andras bilder. Och skumpasprutbilden är också rejält tuff. En annorlunda bild.

    Det där gjorde du bra!

    Själv har jag inte haft kameran uppe mycket de senaste dagarna av flyttkaos.

    Och vad hände med porträttet jag petade på lite? Va va?! Här tog jag mig en massa tid och fixade, och så får jag inte ens svar. SOPA! :-p

Kommentera

