Ja tycker att slutspelstider är gôrkul tider

_MG_0414

Vädret var otroligt underbart och soligt denna Februari Söndag, det kändes att äntligen var ljuset på väg tillbaka och trist-vintern kändes vara på väg bort.
_MG_0293

Så jag drog till Sundsta sporthall för att kolla in när Karlstads stolthet IF Helton kickade bakdelen av brudarna i Örebro SK HK ;-)
_MG_0387

WTF Handboll + Fenan ? Jo så är det allt. Det hela började när Sverige tog silver i EM. Ni vet, det EM som spelades i både Danmark och Norge 2010 :p_MG_0428

Sen var det ganska lätt att bli ett hardcore fan när tjejerna var helt oslagbara och vann en 11 matcher i rad. Snacka om medgångsfan va’
_MG_0365

Som vanligt [:-)] när det gäller Karlstad Kultur och fritid så är ljuset i sporthallen sämre än i min mormors akvarium. ISO 3200 är standard!
_MG_0376

Jag brukar köra på 500/2.8 men får gå ner på 1/400 på vissa ställen av planen som är lite mörkare. Näe det är inte ett Aprilo-skämto. Det är Karlstad!
_MG_0390

Ibland känns det som det dåliga ljuset gör att USM AF‘n inte orkar att bry sig längre. Tjejen stod helt still med fötterna men rörde på överkroppen när hon satte straffkastet. AF‘n satte skärpan längst bak på på hennes underbart svallande hår!
_MG_0344

Men det är ju samma för alla! ” Förutom att dom vanligaste objektivet som dom andra använder är 200/2.0 och 200/1.8!
_MG_0391

Så för mig finns det två vinster. 1. Att tjejerna  vinner och gå upp i elitserien. 2. Då kommer kommunen att bli tvungna att installera elitserie-belysning i hallen.
_MG_0350

Det är svårt att fånga ”det” på bild! Men kolla hur Örebros tvåa passar 58‘an på linjen trots att Malin Hanold bara stod lite till höger om henne.
_MG_0399

Naturligtvis lyfter Malin upp henne och skakar bollen ur hennes händer. Fattar ni? Mycket coolare än andra tjejsporter så som golf eller fotboll typ._MG_0402

Tyvärr gick inte allt enligt planen. Det blev tyvärr så att Örebro drog det kortaste strået denna gång och vann med ynka ynkliga 23 – 24…
_MG_0372

Örebroarnas giftiga Kapten. Hon var riktigt bra.
_MG_0340

Domaren fick ta ett litet snack med Örebros tränare. [han som står upp ] Och tur var väl det, för han kunde gapa, nästan värre en djävla Stockholmare ;-)
_MG_0435

Hallen var näst intill utsålld. Personligen tyckte jag att promillen med randiga klädesplagg var oförskämt låg. Söndag, slutspel och allt annat som gällde.
_MG_0437

På nåt löjligt vis så tycker jag att det är ur-charmigt att se när småtjejerna lägger upp godis för 37 000:- på sargen. förresten känner ni igen trumslagaren?!
_MG_0351

BTW! När jag stod och väntade i kön för att bli insläppt så ställde jag i ordning kameran. Jag siktade såklart på hon i randigt & vit mössa.
Stripes l

Jag fattar inte vad det randiga gör med min skalle. Allt blir ju så ap-vackert, och jag får ett sånt fånigt leende på mina läppar som jag inte kan torka bort!
Stripes ll

Även hon är känd från The game!
Stripes lll

Kommentera

