Gå grund av uruselt utförd halkbekämpning

Eftersom sandar-traktorn hade försovit sig så kom jag inte ut förrens kl: 17:21:58.
_MG_8804

Det innebar att jag missade Nina Bres avgång : (
_MG_8808

Två bilder hann jag få från cykelvägen innan hon försvann. Det är en tuff värld vi lever i mina vänner. Men jag är inte bitter :)
_MG_8812

och kurva två som var jordens snyggaste med snövallar och allt just igår!
_MG_8831

Härifrån kanske man hade kunnat gjort en ”kurva två bokeh” mot det röd färgade skrovet._MG_8832

Sen kom Isbrytaren Karl tuffandes på andra sidan sjön. Fan, då hade jag missat den också, så jävla typiskt : (
_MG_8836

Tuff Tuff_MG_8841

En rep bokeh ;-)_MG_8842

RMS Saimaa låg på kajplats 22 och lastade pappersrullar. Ser ni stegen som ser ut att vara fastsurrad på lyktstolpen?
_MG_8847

Sen kom även hon fram på andra sidan sjön.
_MG_8861

Som tur var så gjorde den vackra solnedgången över Skoghall allt för att torka bort mina ledsna tårar.
_MG_8864

Sen slog det över till rött igen.
_MG_8867

Sen kom den här saken och blåste bort dom tårar som inte himlen hade fått bort från mina kinder. Ser du vad det är förresten? Bilden är j-ä underexponerad.
_MG_8876

Gjorde en blixt höft-ändring från 1/320 f 10 till 1/80 f 4 på under 1/4 sekund.
_MG_8877

Uppsalas lasaretts helikopter var det som svischade förbi. Hela Wermlands Landsting tog en resa till varmare breddgrader den veckan som dom skulle lära sig att laga benbrott. Så pg.a. av det så ringer landstinget till Uppsala  ”Ööh vi har ett benbrott, kan ni skicka helikoptern Asp ” varje gång det är värre än en stukning._MG_8878

Vad alla fôgglera som hade tagit eftermiddags siesta i björken tyckte om att bli väckta av flygapparaten vågar jag inte ens tänka på. Dom såg rätt bistra ut.
_MG_8879

Senare jag drog ner till Kungsgatan. Heldött. Bara några brudar som SMS’ade till varandra bara.
_MG_8880

Glada Ankan hade pimpat upp entrén men en liten URMini.
_MG_8881

Såg helt okej ut i mina ögon.
_MG_8882

Craft & Art hade en fattigmans Lamborgini utanför sitt.
_MG_8894

Eftersom att allt var så trist så tänkte jag: Shit what the j-ä hell! Så drog jag iväg på rally på Färjestad travet. -igen!
_MG_8958.

One thought on “Gå grund av uruselt utförd halkbekämpning

  1. Jamen snälle lille söte Janisdottir
    Jag menade ju att grejen med en liten Mini utaför ingången ”Såg helt okej ut i mina ögon” :D

Kommentera

