Den stora branden i Karlstad som inte var

_MG_9747

På vägen hem sken en lite mer än en halv-vuxen måne på mina axlar.
_MG_9888

Vägbelysningen från E18 bron lyste perfekt upp snön som låg vackrare än en solnedgång på den bottfrusna Klarälven.
_MG_9908

Hör och häpna, för det här kanske ni aldrig mer får höra från mig igen: Vägen hem var nästan perfekt plogad. Almost exelento!
_MG_9918

Trädgrenarna var sådär härligt frostiga. En perfekt kväll för en cykeltur med kameran skulle man kunna säga.
_MG_9913

OM DET INTE VORE FÖR ATT KALLSTA WAS ON FIIIRE!!! CALL KARLSTAD BRAVEST NUUU!
_MG_9914

Snabbt skyndade jag mot staden på de svängiga vägarna.
_MG_9915

Men när jag kom fram så brann det inte alls. Det hetaste jag såg var faktiskt en lång kram.
_MG_9932

Såg även ett par heta spiror som tyckte: Vad är egentligen 17 minusgrader på väg till en bal, det kan ju va dretkallt – eller inte ;-)
_MG_9968

Det kändes lite konstigt faktiskt, för det såg faktiskt ut som värsta eldsvådan på håll. Kanske var det ett mänskligt misstag/utsläpp ute på andra sidan bron?
_MG_9912

Turbojugend Karlstad avdelningen var ute och partade.
_MG_9955

En annan sak som verkade helt galet på riktigt var att en Lincoln Limpa hade svängt ner vid bankomaten.
_MG_9929
Chauffören lastade till och med ombord folk i limpan, vid bankomaten!?
_MG_9935

För ni som aldrig har varit i Kallsta förut så tänkte jag göra ett half ass försök till att förklara. Bankomaten ligger i en djävla brant nedförsbacke. Men som ni ser hade limpan redan kört förbi den och stod nu inför kurva två och sedan en djävla brant uppförsbacke. Mission Impossibe lV om du frågar mig iallafall.
_MG_9927...

Här ser du kurva två. Eftersom denna väg är enkelriktad så är det as-trångt i den kurvan med en buss registrerad raggarbil. Eftersom det var vinter vid denna tidpunkt så står bilarna ca 40-80 cm ut i gatan och det gör att limpan inte har en chans i helvete att komma genom tvåan och uppför backen.
_MG_9930...

Trots att det var svinkallt så var jag tvungen att stanna och kolla ;-)
_MG_9949

Det var så trångt att förbipasserande stannade till.
_MG_9952

Det där går aaaldriiig! vrålade dom på värsta Örebro dialekt.
_MG_9953

Fast det var inget som vägens riddare bakom ratten tog åt sig av.
_MG_9956

Han bara fortsatte med sitt outtröttliga sväng, i med D, sväng, i med R, sväng, i med D, sväng, i med R, sväng, i med D, sväng, i med R, sväng, i med D igen…
_MG_9958

Här var jag helt säker på något av följande. Han skulle slutligen backa ned på den sandade gångvägen som ni ser bakom bilen eller så var hans besättning så djävla sjösjuka av allt backande, frammande och svängande att dom stod och kaskad spydde ut genom sidorutan på andra sidan av limpan.
_MG_9961

Men när han efter bara 37 000 växlingar började karva på refugen så kände jag bara: Det här händer inte!
_MG_9963

Fucking Yay!
_MG_9964

Här satte jag mitt sista hopp till att limpan skulle vara så gôrlätt i rumpan att han skulle börja slira i backen och inte klara av att komma upp.
_MG_9965

Men även den profetian gick åt helvete.  Fenan 0-1 the Driver
_MG_9967

One thought on “Den stora branden i Karlstad som inte var

  1. Tja M
    Haha! Nä det var inte p.g.a. Elake-Olle. Du kommer att märka varför snart :p
    Jag kan nog säga att om jag skulle ha åkt uppför i den bilen hade alla bilar inom en kvadratkilometer sett ut som folkrace bilar :D

Kommentera

