Amen äre inte han, han som kör bil på jotjoobe

_MG_8757

När jag var på väg hem igår såg jag att någon begick en nattintervju i hörnet av Norra Strandgatan och Tingvallabron. Men vem var det? Dr. Richard Kimble??
_MG_8731

Hmmm jag känner igen de där Zebrabyxorna så väl. Men vartifrån? Det är från ett rallyteam, det är jag helt säker på men inte från Mentos teamet, Check!
_MG_8466

Inte från Skoda Norway teamet. Check!
_MG_8359

Inte från andrabilen i Mentos teamet Nr: 32 heller. Faan också! Check!
_MG_8455

Inte heller STCC-Rickardsson. Check!
_MG_8622

Haha! PG är nog den sista som skulle stå och posa i ett par zebrabraller :p
_MG_8325

Cittras grodätarteam, absolut inte. Check!
_MG_8548

Undrar om det inte är ett Henry Ford team, jag kanske skulle kolla igenom alla Fordar?
_MG_8248

Yeah! Bullseye! Är det inte samma mönster som intervju-pojkens byxor?
_MG_8662

Yes, i got a hot lead! Nu gäller det bara att hitta ett namn på pojken.
_MG_8743

[hoonigan] Fan det är ju han Ken Block, det är ju han som sladdar runt som en galning i en massa olika bilar på Youtube. Cool! Check!
_MG_8656

Om du tar lite Starstruck, AI Servo, Nedkyld hjärnfunktion, Stress [intervjun kanske slutar alldeles strax ] Bara svarta kläder på motivet och ett grymt bra klipp i bakgrunds bilarnas strålkastarna och lägger allt i en stor plastbunke och rör om ett dygn eller kanske två om du bor väldans söder om sveriges pärla Kallsta. _MG_8735

Nu kanske du förstår att jag gjorde ca 10st bilder där det enda jag hade fokus på var bilarna som åkte upp och ner på Tingvallabron innan det klickade._MG_8737

När jag väl hajade så insåg jag även vilken kass vy över motivet jag hade. Måste flytta! Måste flytta! _MG_8739

Karlstads gatubelysning sken så kasst att AF var bara att glömma. Och stå still verkade vara ett ord som han inte ens kunde stava till._MG_8745

Men vips så fick jag en bild :-)_MG_8747

När jag skulle ta några bilder framifrån så var det kontakthöljet på kabeln till den externa micken det enda som AF ‘en högg på. Det blir nog bra! tänkte jag.  
_MG_8751

Fast som tur var så gluttade jag lite på kamerans LCD monitor. Shit asså! Det blev ju värsta block-bokehn.
_MG_8752

Så det var bara att börja snurra på fokusringen igen. Suuuck!!!
_MG_8758

Då gick han så jävla klart :( Fast det var riktigt kul att se hur dåligt jag fungerade som fotograf under miserabla förhållanden :D
_MG_8760

Här har ni hans kartis förresten.
_MG_8685

2 thoughts on “Amen äre inte han, han som kör bil på jotjoobe

  1. Tjena Jansing
    Du kan dina killar du! Och nu vet jag det också :D

  2. Hellllo Katten
    Jag har sett bilden -och jag hånler åt din olycka varje gång :D
    [Men det är en cool bild ändå ]

Kommentera

