WRCYRVERKERI

_MG_7266

Jag är inte död!
_MG_7267

Jag har haft finfrämmat senaste veckan så jag har inte haft tid att visa er min sida av Karlstad. Ja självklart är det är Sola i Kallsta som har varit på besök.
_MG_7268

För dej som aldrig har varit i Kallsta så kan jag ju berätta att när Sola kommer och hälsar på så blir Karlstatösera ruggigt söte, milt sagt asså!
_MG_9359 47

Men guu så trög då!! Inlägget är fotograferat den 11 Februari, använd skallen förengånsskull…
_MG_9362. 47 JPG

Aja jag var iallafall på Färjestadtravet och kollade på fyrverkeri genom en seg kletig snödimma av något slag.
_MG_7271

Jag hade inte en tanke på att avbilda fyrverkeriet från början, men det tog fan aldrig slut asså.
_MG_7275

Eftersom det snöade som det aldrig snöat förut och jag inte var ett dugg sugen på snö på linsen, så fick jag hålla vänster hand ovan linsen när jag fotograferade.
_MG_7276

Plötsligt slog himlen över i rött. Alla bilder i detta inlägg är tagna i 4700K. Min favorit WB.
_MG_7278

ÄNNU mera rött! Hur lovely som helst ;-)
_MG_7279

Sen kom den faktiskt inte så saknade, mer blåish färgen tillbaka.
_MG_7281

Fast när den här råttfärgade himmelen kom så växte saknaden stort efter den blåa!
_MG_7280

Ännu mörkare¿ Men håll med om att den störtande raketen i högra hörnet bara är att dö för!
_MG_7282

Now we’re back in blue!
_MG_7283

OMG! I mean’t ready as The big RED is marching in!
_MG_7284

Åsso ble’re HSB råttfärgat igen då.
_MG_7286

And we’re back in blue! again.
_MG_7287

Det såg ut som kanonelds flammor varje gång han tände och skickade iväg en raket, och det tog säkert 30 slutarslag innan jag fick denna bild.
_MG_7290

Som vanligt blev det för många bilder för att bli intressant. Men jag ville visa er de stora färgskillnaderna som det blev trots att bilderna ligger i följd. Begrips?
_MG_7269

TV kameramannen som stod och huttrade i snödimman under raketanfallet. I kombination med den dåliga sikten och en stor mängd ööverdriven video-fantasi såg han ut som en Wookie och kameran som en fullvuxen R2-D2, En R3-D3 kanske alltså :p _MG_7299

3 thoughts on “WRCYRVERKERI

  1. So you are one of those Marina ;-)
    And a Happy Easterbunny right back to you!!

  2. Oooo…. Häftiga bilder! När jag såg den första bilden trodde jag du var på flygplatsen, för det var ju ett flygledartorn på bilden… :)
    Och inte en enda fyrverkeribild med lång slutartid? Du ska då ha din egna stil jämt! :)

  3. Tjena Petrius
    Ja det ser faktiskt ut som flygledartorn Haha! Jag har inte sett det förut! Vad som är ännu värre är att det finns två torn :D

    På denna bild ser du en KARLSTAD skylt på taket.
    _MG_7265

    På det andra tornet sitter KARLSTAD skylten på öh… röret… stativet till tornet? [kolla nedre högra hörnet ]
    _MG_7271

    Eftersom det snöade som ett as så kändes det bäst att köra så. På Valborg har jag tänkt att ställa kameran på stativ inställsamt på Bulb och ha ett svart
    papper över linsen och bara ta bort det när raketerna detonerar, Men bara för det så kommer det säker regna :(

Kommentera

