Pga. det rådande vädret så…

_MG_7930

I min kamp att få ut mer av detta datum så har jag insett att väder-spåret blir trots allt bäst om man räknar bild/per textrad ratio.
_MG_7586

Ser ni den stora Norge flaggan som ligger på snön? Där stod jag iaf, ur foto-rallybil-synpunkt antagligen den sämsta platsen på hela jävla travbanan.
_MG_7746

Det var alla möjliga fel  med den platsen. Men det sämsta var helt klart att snövallarna var mer än 16” höga!
_MG_7550

Varför jag stod på det sämsta stället? Tja, jag bor ju i en kommun där dom bestämmande tycker att det är mycket bättre att sponsra ett VM rally med miljoner av skattemedel än att ploga vägen ut till evenemanget. Så jag fick släpa cykeln genom ett par dm snö tills 19:58, två minuter före start. Fattar du platsen nu?
_MG_7207

Norge flaggan var så jävla stor att folk klättrade över staketet för att ta kort på den. Helt crazy alltså!
_MG_7330

Så efter ett tag med klättrande fotografer så punktmarkerade funktionärerna den platsen och då blev den ännu sämre! Folk i gula västar mellan mig och bilarna
_MG_7250

Men när jag stod där, på den sämsta platsen, trängandes med drängfulla norbaggar och lyssnades på deras sverigefientliga nidvisor ”Svensken han har ingen olje han ~ Svensken han är torsk han är torsk han ~ Svensken han hjälpte Adolf Hitler han, osv. Det var då jag mötte jag denne herre. Han var jätte jätte jätte full!
_MG_7324

Eftersom det snöade som fan, fick man skydda sina fotoapparater bäst man kunde. Alla sätt verkade vara tillåtna. Denne fotograf föredrog bomull.
_MG_7699

Här var det plastic is fantastic!
_MG_7607

Plasten var faktiskt mycket vanligt förekommande som snöskydd.
_MG_7556

Så här såg mitt skydd ut. fruktpåse och en halv 50cl mugg från en amerikansk utsugare.
_MG_8534

När min nyfunne oljemiljonär såg mitt antisnö skydd så blev han helt så här i fejset, och när han vrålade ”Du må fjärre den kruse om du ska få någle bilder!” Eftersom jag tycker att det finns mycket roligare saker att göra än att stri med fulla norskar så behandlade jag honom som luft. Men då jävlar kom han och skulle köra upp en flarra Bailys i min hals och sa: Om du inte fattar att muggen sitter i vägen så ta en klunk av detta SÅ DU FATTAR!!! En bestämd man :)
_MG_7320

Eftersom det snöade så mycket så blev den norska flaggan till ett vitt snötäcke på bara 10 minuter. Detta gillade inte min norske vän, utan hoppade över staketet.
_MG_7426

Men då kom den här herrn och sade Aja Baja! Och han fick snällt hoppa tillbaka. Denna procedur upprepade sig oftare än jag har både fingrar och tår!
_MG_7477

När de norska fylleristerna bad & bönade honom att skaka bort snön från flaggan så fick dom bara ett litet hånleende. Ordningen återställd :D
_MG_7475

Sen började nordmännen klättra.
_MG_7451

Dom klättrade som apor upp på hustaken. ”I Sverige har dom allmänning – Tjaa laa laa la la –  svensken är en fattig gul & blå torsk” sjöng dom
_MG_7544

Eftersom det inte gick och ta några bra bilder på hustaken så fick jag kuta bort till andra ändan, men då hade dom blivit vräkta :( Kolla spåren på taken.
_MG_7750

Roligaste försvarstalet kom från den likbleke drängen i björnfettan.
_MG_7453

Vi gjorde bra reklam, vi visade ju att det var bra kraft i takpannorna :p
_MG_7449

6 thoughts on “Pga. det rådande vädret så…

  1. Jag gillar din vädertätning på objektivet
    Funkade det bra inga fuktskador?
    Är själva huset vädertätat?

  2. Hellu Molle
    Bästa skyddet ever! Och jag fick inga snöflingor på frontlinsen heller :)
    Femtian är inte tätad, men påsen skyddade det med. Huset var i botten av påsen, muggen låste handtagen.

    _MG_8519

  3. Morsning!
    Håller med Molleberg, verkligen snygg vädertätning. Den är inovativ och platsar verkligen i kategorin ”Tips att spara på” :)
    Gillar verkligen porträtten, norrmän eller ej.
    Ha en fin och bra dag :)

  4. Nämen Guda Lenso
    Det bästa med den typen av tätning är att den är så fantastiskt billig. Fast idag har jag en stump silvertejp i väskan. Kanske lite fånigt iom att McGarbage finns att hitta precis överallt, t.o.m. på vidön.
    McGarbage

  5. Tja ISO
    Han var dretcool den överberusade norrmannen, men helt jävla hopplös att fotografera! Var det inte imma i bilden från hans cancer-pinne.
    _MG_7318

    Så såg han ut som en pojke som just blivit våldtagen av dom coolaste brudarna i nian, inne på rektorns privata toalett. Jävla dret!
    _MG_7321

Kommentera

