Ett kort men betydelsefullt ögonblick i mitt liv som den gäckande skrattande fotografen

_MG_8059

Igår såg jag en fotograf som stod och filmade sin fru/flickvän/älskarinna/vän under den värsta snästorm som någonsin slagit ner över Färjestadstravet.
_MG_8029

Samtidigt inte alls längt därifrån så spelade en drängfull Nordman rollen som en rally chaufför som stod i the winners circle och poserade inför världspressen.
_MG_8034

Sedan var det dags för hans vän att leka vinnande rallydriver och få posera högst upp på podiet._MG_8039

Under tiden som jag fotograferade Nordmännen sa hade Sony kameran bytt operatör, nu var det den heta flickan som bestämde kameravinklarna.
_MG_8042

Samtidigt på en plats inte alls längt därifrån så så hade även Nordmännen fått tag på en ny kameraoperatör. Nu kunde dom posera kramande varandra ;-)
_MG_8045

Han fattade inte heller ett jota! Men vi båda misstänkte att snart kommer något med stor glädje för uppbyggnaden av våra mag-skrattmuskler inträffa.
_MG_8047

Här ändrade sig manuset igen. Är han reportern? Är hon en fotograf? och är det egentligen lagligt enligt de gällande Geneve-lagar att ha en sån het fotograf?
_MG_8048

Då jag kände att något stort var på gång inom vilken sekund som helst så bytte jag kamera position så jag kunde få med alla inblandande i samma ram.
_MG_8050

Aj shit vad gör den norske gossen? Går han mot attack? Djävlar nu blir det Årets Bild 2011 i bildserie klassen!!
_MG_8051

Åh nej! Är han så full att han tror han är en Norsk Viking, och ska gå bärsärkagång med den stackars oskyldiga reportern. Stackarn?
_MG_8052

Pust! Han gick bara förbi. Sjungande på den Norska nationalsångern ”Seier’n er vår”. Fast när den drängfylle gutten sjöng och skrålade så låt det mer som: ♫♪ Seier’n er vår seiern är vååååå åååååår! Vi er bäst ♪ trallalalla laaaaa. Svensken är verdeløøøs på ski…. ♫_MG_8053

Fast när han kom upp på högra sidan av reportern så rockade han loss riktigt ordentligt. Nu menar jag riktigt ordentigt, typ Kallas ryck i Tour de ski ordentligt
_MG_8055

Han tillochmed begick Kardinalmisstaget att lägga sin hand om reportens axel. Det kommer att kosta honom tänkte jag samtidigt som jag höll knappen nere.
_MG_8056

Ärligt jag blev jag så rädd att mina knän började att skaka på mig. Snabbt tog jag till säkerhet och gömde mig bakom fotografinnanas rygg.
_MG_8069

När jag efter några minuter inte hade hört varken en pungspark eller ett karateslag, så kikade jag fram bakom ryggen. Dom såg ut som kompisar från förr?
_MG_8060

Vilken skjutjärnsreporter asså! Han ba: Hello boys, Where are you from?
_MG_8062

Och dom svarade i kör på högsta volym möjligt :)
_MG_8063

Men är det inte därifrån den (?) kände rallyföraren kommer ifrån?
JOOOOOOOOOOOOOOOOOOO0OOOOO Vrålade dom till svar!
_MG_8064

och sedan så fortsatte dom att stri om rallyt dit och rally där, fulla som ägg!
_MG_8068

Grymt skön reporter, att ta tillvara på ett sånt uppslag gör nog inte många journalister idag.
_MG_8067

Fast här lyckades han upptäcka mig.  Jag såg hur han spände sitt vänstra öga i mig så jävla hårt att hans bryn formade sig som ett upponervänt Ve.
_MG_8065

Shiiit!! Jag villll inte bli kramad av ett norskt svettigt rally-fyllo var det enda jag tänkte medans jag gömde mig bakom fotografinnans långa spindelben.
_MG_8070

När jag vågade smyga upp igen så hade reportern riktigt förtrollat de norske männen med en gammal folksägen från hans hemland. Kolla blicken!
_MG_8073

Men när ett par pinglor pinglade förbi så pinglade nordmännen efter såklart och filmteamet fick fortsätta med sitt riktiga jobb.
_MG_8074

Fast samtidigt inte alls längt därifrån så poserade en drängfull kille på podiet. Yeah! vrålade han samtigt som hans fingrar riktades mot himmelen.
_MG_8076

Sedan var det dags för nästa rallyfan att ge vinnarintervju. Kan det bli en repris, kommer hann också lägga sin arm runt reportern när han gör sitt inslag?
_MG_8079

Det kommer vi tyvärr aldrig reda på. Inslaget var färdigt och reportern rullade ihop USB kablarna och fotografinnan fiskade efter en dos lungcancer.
_MG_8082

Sedan gick han hem till sitt ”Skjutjärnsreportern”
_MG_8083
funderar på att dra igång ett uppror, fenans uppror för coolare reportrar! skulle’ru gå med? fanbärare kanske?

4 thoughts on “Ett kort men betydelsefullt ögonblick i mitt liv som den gäckande skrattande fotografen

  1. Hörrö, det där var ju riktigt bra bilder.

    Men en dag kommer någon att ge dig en propp för att du plåtar rumpor. Se till att ha kameran med dig då, så vi får se!

  2. Hello ISO
    Någonting med bilderna är bra iaf.[?]
    Jag plåtar faktiskt så j-ä lite rumpa så jag är helt säker på att jag kommer klara mig genom resten av livet, utan att åka på en propp I vanliga fall brukar jag faktiskt tänk
    a [när jag gör ”The dirty deed” ] Den här rumpan vill säääkert ISO se, och om det fortfarande tar mot och känns omoraliskt så bara fortsätter jag: Han diggar att titta på rumpor han osv ända tills bilden är i hamn, eller på minneskortet då :D

    Fast just dessa bilder tog jag mer för min egen skull, hon var så het att jag lätt hade gnagt av mitt eget avtryckar finger om hon hade krävt det, fast det var såklart innan jag visste att hon hade en förhöjd längtan till att få lungcancer :(

  3. jag är avis på dina bilder på bakdelar :) Jag vet att jag skulle åka på däng och inte av personen jag plåtar,, utan av min sambo.
    Vi får ut och plåta nån dag och så kan jag säga att du tvingade mig hehe.

Kommentera

