Det finns bara ett bra sätt – men idag ska vi ägna ett ögonblick åt några av de sämre sätten som finns

_MG_7931

Att köra rally innebär att åka så fort som möjligt mellan punkt A till punkt B. Ibland till och med fortare än det är tekniskt möjligt.
_MG_7613

I kurvorna ska det sladdas brett, sånt går killar i publiken igång på. Ibland säger dom såg du va coolt han sladda till flickvännen som nickar inställsamt.
_MG_7632

Här ser ni Italienaren Herr Linari i bilen med startnummer 23 som här kör snabbare en blixt. Men det gjorde han inte hela varvet…
_MG_7459

Här pysslade Signore Linari med något heeelt annat. ”Tjonk” låt det när bilen tvärstannade mot snödrivan. Den Wermländska snön är mjuk & kärleksfull.
_MG_7400

Bara 25 sekunder senare så låg det både funktionärer och fotografer och grävde med bara händer i snön runt Herr Linaris vita bil.
_MG_7403

Sen blev det helt jävla tokigt! En tokighet som närmast kan beskrivas som att människorna gick man ur huse i färglada scoteroveraller.
_MG_7406

En del fotografer klockades på farter över 100 km/h på rakan till Farbror Linaris bil.
_MG_7409

På läktarna var säkerheten helt på topp!
_MG_7437

Men nere vid bil nummer 23 var det en helt annan sak. Värsta djävla anarki! En av fotograferna tyckte att: Om Jag trycker på dubbdäcket med händerna så kommer nog bilen lossa från snödrivan , ungefär samtidigt tänkte Linari: Om jag lägger i backen, gasar upp motorn till ca 75:00 på den stora runda klockan på instrumentbrädan så lossar nog bilen , och när han klev av kopplingen och hjulen startade snurra så: Aj! Aj! Aj! Dont try this at home kids!
Gold & Titanium Ice Spikes

Jag har ingen aning hur det gick för honom, men det ryser i mig bara jag tänker på dom där guldfärgade vassa långa handflate-käkande dubbarna:(
_MG_7417

Sedan kom gubben med en trälåda på ryggen.
_MG_7419

Här gav Linari upp och öppnade förardörren.
_MG_7436

Men för fotograferna var detta bara ett förspel. Dom sprang fortfarande mot bilen.
_MG_7438

I slutet av Linari grundstötning kom det till och med en videograf som ställde upp sitt jätte tre-pod. Det var helt tokigt att se asså!
_MG_7441

4 thoughts on “Det finns bara ett bra sätt – men idag ska vi ägna ett ögonblick åt några av de sämre sätten som finns

  1. Satan i gatan vad ont det gör i mina händer när jag ser dom där dubbarna och läser din historia. :) Å fy filla va med snö. ! :D

  2. Tjena Lensio
    Det gör ont i mina när jag läste din kommentar :(
    Vi får hoppas att det gick bra, annars har han garanterat lärt sig en läxa!

Kommentera

