…and on the 5th day god created arena lights

_MG_8113

Trots att det var kallare än i helvetet och snöade som satan på Färjestadstravet så var det rätt kul att fotografera där. och när det väl blev bilder så Yeah :-)
_MG_7668..

Snö är inte riktigt min kopp med favorit te men det blev något speciellt i mixen av snö dimma och arenabelysningen som jag helt fell in love with! ♥
_MG_7764.

Do you get my drift whitey?
_MG_7835

Smelling what I’m stepping in?
_MG_7924..

I vanliga fall tycker jag alltid att ljusa kläder är att föredra när jag ska fotografera människor.
_MG_7806

Men här var det totally tvärtom. Back was black!
_MG_7916

Snöande hade inte bara en upplyftande effekt på mig. Tonårskillarna blev helt galna och sprang runt och trynade tjejerna. Inga snöängla killar precis!
_MG_7841 NT

Eftersom jag körde med kameran inställd på F, och hade stelfrusna händer så blev det lätt både två och tre och fyra bilder på samma motiv.
_MG_7977

Och då upptäckte jag att det ibland blev olika ton på bilderna, ibland kändes det som att det blev olika exponeringstider. Ser ni skillnaden mot föregående bild?
_MG_7978

Här blev bilden bra igen.
_MG_7981

Och inom samma sekund knäpp igen. Först trodde jag att det var WB läsaren som drev med mig men den var låst. Så jag vet inte alls.
_MG_7983

Men när jag letade bilder till detta inlägg så fann jag denna bild. Kolla i snön som börjar i dassig vit och sedan vit sedan blåish vit och dassig igen. Skumt eller?
_MG_7811

One thought on “…and on the 5th day god created arena lights

Kommentera

